Aptaujām var būt dažādi mērķi: aprakstoši, skaidrojoši un pētnieciski. Anketēšana ir viens no labākiem veidiem, lai izpētītu iedzīvotāju grupu, kas ir pārāk liela, lai to novērotu tieši. Anketēšana ir lielisks līdzeklis plaša sabiedrības loka attieksmes un nostājas pētīšanai.
Pašpārvaldītās anketas. Šīs ir anketas, kuras respondentam ir jāaizpilda patstāvīgi. Populārs veids ir pastās anketas, taču pastāv vēl citi veidi. Anketas var būt izdalītas aizpildītas grupās, vienā vietā un laikā. Skolās pastāv iespēja izsniegt anketas mājas izpildīšanai. Anketas dažkārt tiek piegādātas tieši uz mājām. Anketas var tikt izsūtītas pa pastu ģimenēm un pēc tam pētījuma darbinieki tās savāc. Bieži tiek izmantots pretējs variants – anketas tiek izdalītas un aizpildītas un tad, respondenti tās nosūta uz pētījuma biroju. Vai arī pētījuma darbinieki gan piegādā, gan savāc anketas. Anketu izplatīšana un savākšana ar pasta starpniecību. Tā ir visbiežāk izmantotā metode. Šī metode izpaužas, tādā veidā, ka pa pastu tiek saņemta anketa, kuru respondents aizpilda un nosūta atpakaļ uz norādīto adresi.
Monitorā atgriešana. Ļoti ērts anketēšanas veids, veic ar datora starpniecību. Ir svarīgi noskaidrot cik no izsūtītajām anketām atgriezās. Ir jābūt diviem grafikiem: vienam, kas rāda, cik anketas katru dienu atgriežas jeb tiek aizpildītas un atsūtītas un kā šis daudzums mainās ik dienu, otram, kas norāda uz kopīgo skaitu jeb procentuālai attīstībai. Katra atsūtītā anketa ir jāizlasa, jāizanalizē un jānumurē.
Papildus paziņojumi. Tie nereti tiek nosūtīti kopā ar anketām. Ja nosūtot anketu uz to netiek atbildēts divu vai trīs nedēļu laikā, šo anketu uzskata par pazudušu, tad tiek nosūtīta jauna anketa ar papildus informāciju. Tādējādi šīs anketas tiek aizpildītas biežāk. Tāpat ir svarīgs laiks starp pirmo anketu un otro – parasti tas ir divas līdz trim nedēļām. Parasti notiek tā, ka visas atbildes netiek atsūtītas. Ja tiek atgrieztas 50% anketu, tas tiek uzskatīts par pietiekamu daudzumu, ja 60% - par labu daudzumu, ja 70% - par ļoti labu daudzumu. …