Dažkārt arī audzinātājs pats kaut ko iemācās no bērniem, jo visi mēs esam dažādi un katram, neskatoties pat uz vienādu audzināšanas līmeni, formējas savi uzskati par notiekošajiem procesiem pasaulē. Tieši tāpat katram ir arī savas spējas un dotības, tāpēc audzinātājam jāpievērš liela uzmanība to pilnveidošanai un jāvirza citi uz pareizām domām un rīcību, par paraugu ņemot savu dzīves gājumu.
Mūsdienu lielākā audzinātāju un skolotāju kļūda ir tā, ka tie uzspiež savu viedokli audzēkņiem, neuztverot nopietni un neakcentējot viņu domas, uzskatot savu viedokli un rīcību par pašu svarīgāko un pareizāko. Rezultātā tie veido it kā savu otro „es”, nevis jauno personību.
Dažreiz ir vieglāk pamācīt, nekā mācīties pašam. Taču jaunas personības spēs atklāt un radīt tikai tas audzinātājs, kurš iedziļināsies katra bērna iekšienē un saklausīs to, ko citi nedzird.
…