Lai cilvēks pilnveidotos un kļūtu par gudru un piepildītu cilvēku viņam no agras bērnības ir jāpievērš pietiekami daudz uzmanības. Ne velti pasaulē ir bijuši gadījumi, kad bērns jau no dzimšanas ir izolēts no sabiedrības un mirklī, kad cenšamies viņu tajā integrēt mums tas neizdodas, jo viņam nav bijusi pirmatnējā saikne ar cilvēku.
Bērncentrētais mācību modelis balstās uz to, ka katrs bērns ir individualitāte, viņam ir noteikta ritma izjūta, viņa vēlmes un aktivitātes var būt atšķirīgas. Šajā mācību modelī vislabāk izpaužas humānās pedagoģijas principi. Galvenais un svarīgākais humānās pedagoģijas pamatā ir teiciens „cieni sevi, tad arī citi cienīs tevi”. Varbūt tev nepadodas matemātika, taču valodas tu zini abi vai arī tev nepadodas dzimtā valda, bet ķīmijā tu esi īsts speciālists. Šajā mirklī var uzdot jautājumu – Vai mēs maz zinām ko nozīmē vārds ģēnijs? Latviešu skaidrojošajā vārdnīcā vārds ģēnijs skaidrots šādi - Ļoti talantīgs, ar izcilām jaunrades spējām apveltīts cilvēks. Jā, tā patiešām ir, bet kur ir teikts, ka ģēnijs nevar būt bērns, kas pārzina valodas kā īsts tulks. …