Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:675969
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Brends (arī preču zīme, tirdzniecības marka) – vārds , zīme, simbols vai dizaina elements, vai to kombinācija, ko izmanto, lai identificētu produktu un diferencētu to no konkurentu produktiem. Tātad vienkārši runājot, brends ir marka jeb preču zīme vai precīzāk – preces personība. Jo spēcīgāka ir personība, jo stiprāk tā ietekmē – vai nu pievelk pircējus vai atbaida, vai atstāj vienaldzīgus.
Pirms vairākiem gadu tūkstošiem otrpus Baltijas jūrai mitušie senie ziemeļnieki aitām sānos mēdza iededzināt zīmi, pēc kuras viņi viegli varēja atpazīt savu ganāmpulku. Šo zīmi viņi sauca brandr .Pastāv uzskats, ka tieši no šī vārda ir cēlies markas nosaukums angļu valodā – brand. Tātad sākotnēji brends bija ražošanas zīme, tad tas kļuva par patēriņa zīmi.
Starpība starp produktu un brendu ir sekojoša : ražotāji ražo produktus, bet pircēji pērk brendus. Konkurenti var nokopēt produkta īpašības un ražot tādu pašu vai pat labāku produktu. Bet brends ar savu unikālo personību ir neatkārtojams, jo pircēji uzticas brendam, pat tad , kad produkts, mainoties modei, var novecot. Brends kalpo kā atskaites sistēma kvalitātei un atvieglo patērētāju izvēli. Brenda personība atstāj spēcīgu iespaidu patērētāja prātā un tāpēc viņš tic, ka tieši šis produkts ir labākais. Kā liecina pētījumi , patērētāju uzticēšanās tirdzniecības markai septiņas reizes pārsniedz uzticēšanos valdībai, trīs reizes – TV ziņām , par 40% - uzticēšanos ārstiem.
Tirdzniecības marku veido patērētājs, nevis uzņēmums, kam tā pieder, - spēcīga tirdzniecības marka ir spogulis patērētāja interesēm un vēlmēm. Tirdzniecības marka sākas ar iepakojumu un pazīšanās zīmēm (identitāti), kas neļauj sajaukt to ne ar vienu citu. Atkarībā no produkta kategorijas un lietotājiem, veiksmīgu brendu izskats atšķiras. Brendam ir jāpiedāvā taustāms labums. Tas ir saistīts ar izejvielu kvalitāti, kalpošanas ilgumu vai citām lietošanas priekšrocībām.
Reklāma ir viens no līdzekļiem brenda nostiprināšanai. Ja brends ir spēcīgs, tad reklāma stiprinās to vairāk. Ja brends ir vājš , tad arī reklāma maz ko līdzēs. Brendam ar spēcīgu personību viena reklāma var paveikt desmitiem reklāmu darbu. Brends izveido neredzamas saites ar cilvēka prātu. Pats cilvēks neapzinās šo ietekmi, bet iepērkoties vīņš automātiski izvēlas pareizo produktu. Visam pamatā ir cilvēka psihes īpatnības.
Brendu veidošana ir garš un ilgstošs process. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1133909
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register