Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:488461
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.04.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Cilvēks ir aktīva, darbīga būtne, atrodas dinamiskās attiecībās ar apkārtējo vidi. Taču ne katra rīcība ir darbs. Pastaiga, spēle, aktīva atpūta, dažādi izklaidēšanas veidi utt. Ir neatņemami dzīves elementi, bet par darbu tos nedēvējam. Mēs atšķiram darbu no atpūtas, brīvo laiku no darba laika. Bet ko mēs saprotam ar darbu?
Ar darbu parasti saprot cilvēka mērķtiecīgu darbību, kas virzīta uz dabas spēku un sociālo attiecību pārveidošanu un apgūšanu viņa vajadzību apmierināšanai. K. Markss precīzi norādīja un trīs nepieciešamiem tā komponentiem mērķtiecīga darbība, darba rīki, darba priekšmets. Tā rezultāts ir darba produkta kā kultūrvēsturiska, sabiedriska parādība. Nav tāda dabas likuma, saskaņā ar kuru kokam mežā vajadzētu pārtapt par mājokli, galdu, krēslu u.c. Par tādu koks pārtop pateicoties darbam, izmantojot “spēju” apmierināt cilvēka vajadzības pēc tieši šiem priekšmetiem, un nevis kādiem citiem, atbilstošiem priekšstatiem par noteiktu mērķi, uzdevumiem..
Darba būtību ir pretrunīga, jo izsaka īpatnējo cilvēka stāvokli pasaulē. No vienas puses, to, ka cilvēks ir savā ziņā piederīgs dzīvajai pasaulei un darba uzdevums ir nodrošināts “vielu maiņu” starp viņu un apkārtējo vidi, no kuras jāiegūst izdzīvošanas nosacījumi (cilvēks nevar neēst, nedzert utt.). Cilvēkā ir neatceļamas dzīvnieciskās dabas prasības. Kas strādā, tas nav Dievs. Darbā atspoguļojas dzīvnieciskais sākums. Taču ne tikai tas, jo tad tas nebūtu darbs. Tāpēc, no otras puses, tas veids, kādā tiek apmierinātas dzīvnieciskās vajadzības un izveidota no dzīvniekiem atšķirīga vajadzību sistēma, izsaka darba cilvēcisko raksturu. Kas strādā, tas nav dzīvnieks. Vienīgi cilvēks šajā procesā izveido saimniecisko, ekonomisko attiecību sistēmu kā kultūrvēstures neatņemamu sastāvdaļu, kurā viņš, mainot apkārtējo vidi, izmaina, attīsta arī sevi. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register