Dotā esejā runa būs par Māras Dirbas grāmatu "Mijkultūru izglītības daudzveidība". Šajā grāmatā tiek apskaitīti mijkultūru saskarsmes, kompetences un mijkultūru izglītības jēdzieni. Šajā grāmatā autore pievēršas vēlamā mijkultūru izglītības modeļa izveidi, uzsverot iekļaujošu skolas vidi un sadarbibu starp dažādu mācību priekšmētu skolotājiem.
Izlasot doto grāmatu, es uzsvēru sev daudz ko jaunu un interesantu.Uzzināju, ka mijkultūru izglītības saturs ir kultūru daudzveidība - līdzīgais un atšķirīgais, cilvēktiesības, antirasistiska izglītība, plurālisms demokrātijas ietvaros, migracijas process un minoritates. Mijkultūru izglītības modelis ietver plašaku daudzveidības izpratni, ne tikai etniskās un nacionālas atšķirības, bet arī sociālo izcelmi, reliģiju, dzimumu, vecumu, dzīvesvietu, veselības stāvokli un spējas. Uzzināju un pasvitroju informaciju par mijkultūru izglītības metodem (kooperatīvas mācīšanas, mācību uzdevumi un spēles, diskusijas, projekti). Arī bija patikami uzzināt ka mācībās gaitā var (un pat vajag) izmantot deju, drāmu, mūziku, veidot kolāžas un tt.
Pats svarīgākais, uz ko es pievērsu uzmanību un to, kas man varētu noderēt starpkultūru izglītības vides organizēšanā:
1. Vajag uztvert katru cilvēku kā unikālu.
2. Mēs dažādos veidos varam būt atšķirīgi un līdzīgi.
…