Secinājumi.
Šī situācija notika reālitātē. Risinot šo situāciju, māte saprata, ka galvenās problēmas tomēr ir ģimenē un aizgāja no vīra, kopā ar dēlu viņi dzīvo divatā. Dmitrijs palika daudz mierīgāks, vairs neredzot agresīvo tēvu un neklausoties vecāku skandālos. Kā rakstīja šķiet Dr. R.Kempbels „Mēs labi zinām, ka bērni mācās atdarinot, tas ir, viņi veido sevi pēc mūsu parauga. Ja mēs bērnam vienmēr veltīsim tikai pozitīvu jūtu skatus, viņš darīs līdzīgi. Ja mēs uz viņu skatīsimies ar īgnumu, viņš atkal darīs tāpat” /1;36/. Mainoties dzīves situācijai un ģimenes locekļu uzvedībai mainījās arī Dmitrijs.
Mūsu gadījumā bērna drošības vajadzības netiek apmierinātas bērna un vecāku attiecību rezultātā – bērns ģimenē nejūtas drošībā, vecāki strīdas, tēvs nevelta viņam uzmanību, vecāki saskarsmē ar bērnu neprot pārvaldīt savas negatīvās emocijas.
Mans personiskais viedoklis ir tāds, ka bērns vēl nebija psiholoģiski gatavs skolai. Kopā ar problēmām ģimenē šī negatavība tikai palielinājās, bērns, kurš nav gatavs skolai tapat grūti iekļaujas jaunajā vidē. …