Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Ētiskās dilemmas profesionālu psihologu praksē un to risināšana

     

    Essays2 Psychology

2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:419260
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Praktizējošam psihologam ar ētiskām dilemmām jāsastopas ik dienu. Ētiskās dilemmas ir „slidenas” situācijas, kad ir divi vai vairāk varianti, kā rīkoties, vienā gadījumā ir risks aizskart vai aizvainot klientu, bet otrā gadījumā var pārkāpt savas profesijas ētiskos principus. Tāpēc ļoti svarīgi, uzsākot sadarbību, klientu iepazīstināt ar „informēto piekrišanu”. Katrs psihologs skatās pēc situācijas un apstākļiem, un katrā konkrētajā gadījumā pirmās konsultācijas sākumā/beigās uzsver tikai pašus nozīmīgākos „informētās piekrišanas” punktus (atbilstoši savas prakses un klienta problēmas specifikai). Dilemmu gadījumos, kas var iespaidot klientu, svarīgi runāt ar viņu un skaidrot, kāpēc konsultants tagad rīkosies tā vai citādi. Cits dilemmas variants - kad sastopas divi ētikas kodeksa principi un vienam jādod priekšroka, jo abus nav iespējams izpildīt. Gadās arī, ka personīgie ētikas principi nonāk konfliktā ar profesionālās ētikas principiem.
Mana pieredze rāda, ka psihologi par savām profesionālās ētikas problēmām runā nelabprāt. Visbiežāk sastopamās problēmas, kas tiek minētas, ir saistītas ar konfidencialitāti, klienta – konsultanta attiecību robežu novilkšanu, „piekukuļošanu” cerībā uz labāku palīdzību vai ar nolūku pateikt „paldies”.
Konsultēšanā iegūtās informācijas slepenība ir ļoti nozīmīgs faktors. Psihologs ir ļoti jūtīgs pret to un dara visu, kas viņa spēkos, lai nodrošinātu klienta konfidencialitāti. Skolu psihologa praksē bieži saskaras ar vecāku vēlmi „uzzināt visu” par savu bērnu. To iespējams risināt, pasakot vēcākiem tikai to informāciju, ko viņiem patiešām vajag zināt, kas ir saistīta bērna/pusaudža iespējamo devianto uzvedību, kas var nodarīt pāri pašam bērnam vai var tikt vērsta pret citiem vai ko citu patiešām nopietnu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1171855
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register