Investīciju franšīze ir savā ziņā kapitālieguldījums kādā biznesā. Šis franšīzes veids nodrošina tās ņēmējam, kurš pārsvarā ir komercsabiedrība, ilgtermiņa ienākumus no ieguldītā kapitāla. Un franšīzes produkta realizācijai parasti tiek izmantota menedžeru komanda. Autorprāt, šī veida priekšrocība ir ilgtermiņa ienākumi no ieguldītā kapitāla (Jarkina 2005, ER).
Konversijas franšīzes gadījumā par franšīzes ņēmēju kļūst uzņēmums, kurš jau darbojas konkrētajā jomā. Citiem vārdiem, šajā gadījumā var runāt par uzņēmumu apvienošanu zem vienotas preču zīmes. Konversijas franšīzes atšķirīgā iezīme ir tā, ka par franšīzes ņēmējiem kļūst tajā pašā uzņēmējdarbības jomā, kurā darbojas franšīzes devējs, strādājošo uzņēmumu vadītāji un īpašnieki. Neatkarīgie uzņēmēji, iegādājoties konversijas franšīzi un, kļūstot par franšīzes ņēmējiem, turpina savu uzņēmējdarbību, taču no franšīzes devēja gūst iespēju izmantot tīkla preču zīmes, uzkrātās zināšanas, optimizētos uzņēmējdarbības procesus, saņem piekļuvi lētākām piegādēm un/vai plašākam un lojālākam klientu lokam. Šis attīstības veids visvairāk izplatīts nekustamā īpašuma brokeru, frizētavu, vadības konsultantu, degvielas uzpildes staciju un līdzīgās uzņēmējdarbības nozarēs. (Malkina, Malkins 2014, ER)
…