Daudzi lielie uzņēmumi atbilstību ISO 9001 standarta prasībām izvirza kā obligātu nosacījumu saviem piegādātājiem un apakšuzņēmējiem, jo tas atvieglo to vērtēšanu un pārraudzību. Tādā veidā šis brīvprātīgais standarts dažiem uzņēmumiem kļūst gandrīz par obligātu, ja viņi vēlas būt aktīvi tirgus spēlētāji.
Šis kvalitātes standarts arī iespaido iepriekšminēto kvalitātes problēmu zemas konkurences tirgū. Ja uzņēmums ir zemas konkurences tirgū, bet vēlas iegūt starptautiski atzītus sertifikātus un atļaujas, tam nav izvēles kā vienīgi uzturēt ISO 9001 kvalitātes standartu. Tas ir pozitīvs aspekts kvalitātes uzlabošanas ziņā.
Lai arī kvalitāte un cena parasti ir pirmās vērtības, kuras apspriež jebkurš cilvēks par jebkuriem izstrādājumiem vai pakalpojumiem, bieži vien šīs vērtības ir pretstatā viena otrai. Uzņēmumi, kuri šīs vērtības māk apvienot vienā izstrādājumā vai pakalpojumā parasti ir veiksmīgi attīstījušies visos laikos. Un, manuprāt, tā arī ir atslēga jebkuram veiksmīgam pakalpojumam vai izstrādājumam – sabalansēt šo kvalitātes un cenas atbilstību izstrādājumam vai pakalpojumam.
…