Jūlijs Students pedagoģijas teoriju skata ciešā kopsakarā ar citām zinātnēm, bet ierāda tai patstāvīgu vietu citu zinātņu vidū. J. Studenta vārdiem, audzināšanas jautājumu pētī tā zinātne, ko sauc par “paidagoģiju”, un audzināšanas zinātne ir tā, kas noskaidro audzināšanas mērķi, uzdevumus un metodes. Liekas, šeit nekādu neskaidrību nav, taču, kā jau tas mēdz būt lielu pārmaiņu laikos, arī mums radušās jaunas tendences. Viena no tām – noliegt pedagoģiju, aizstājot to ar “izglītības zinātni”, mehāniski pārceļot tulkojumu no angļu valodas uz latviešu. Taču pedagoģija ir plašāks jēdziens, kas ietver gan mācīšanu, gan audzināšanu, turklāt pamatoti uzskatot mācības par galveno audzināšanas līdzekli. J. Students savā grāmatā “Vispārīgā paidegoģija” uzsver: “ Katrai īstai zinātnei (..) ir savs īpatnējs vienots viedoklis un pētīšanas gājiens, kas šo zinātni padara patstāvīgu. Paidagoģijai šāds vienots viedoklis ir audzināšanas jēdziens.” Viņš atzīst, ka pedagoģija izmanto citu zinātņu sasniegumus.…