Konkurenci, kas ir cīņa par izdevīgākajiem pirkšanas un pārdošanas nosacījumiem, var uzskatīt par ekonomikas virzošo spēku. Konkurences esamība apmierina ekonomikas būtību- visefektīvāk izmantot ierobežotos resursus. Tā ir cīņa starp ražotājiem savā starpā, kas veicina augstāku preces vai pakalpojuma kvalitāti un zemāku to cenu, lai piesaistītu maksimāli vairāk patērētāju. Konkurences pamatā ir vēlme gūt pēc iespējas lielāku labumu un peļņu, ieguldot iespējami mazāk līdzekļu.
Tā kā tirgū pastāv konkurence, ražotājiem nākas domāt kā vislētāk izgatavot preci, t.i., kā visefektīvāk izmantot ierobežotos resursus, lai tādā veidā preces izgatavošanā ieguldītu pēc iespējas mazāk līdzekļu. Tāpēc ražotāji cenšas uzlabot ražošanu, lai veicinātu izmaksu samazināšanu un palielinātu resursu izmantošanas efektivitāti, veicot jaunus zinātniskos un tehniskos atklājumus. …