Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība tirgū

     

    Essays6 Economics

5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:219551
 
Evaluation:
Published: 12.11.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Ikdienā, iepērkoties tirgū, mēs esam ievērojuši, ka ir liela viena veida preču daudzveidība, piemēram, gaļas izstrādājumi, turpretī pasta pakalpojumus veic tikai Latvijas pasts un dažas starptautisko pārvadājumu firmas. Tas ir tāpēc, ka pastāv dažādas tirgus struktūras ar noteiktu konkurences pakāpi. Līdz ar to cenas lielumu ietekmē ne tikai noteiktas preces pieprasītais un piedāvātais daudzums, bet arī konkurence. Tā ir neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa. Tirgus ekonomika bez konkurences nav iedomājama.
Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu vai arī organizāciju meģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finanšu resursus. Tas nozīmē, ka patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem. Bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem.
Tiek apskatīti šādi konkurences veidi: 1. pilnīgā konkurence; nepilnīgā konkurence, kurā ietilpst 2. monopols un monopsons; 3. oligopols un oligopsons; 4. monopolistiskā konkurence. Atbilstoši konkurences veidiem pastāv četras dažādas tirgus situācijas jeb veidojas noteikta tirgus struktūra.

Pilnīgā konkurence iespējama, ja:
• Neatkarīgi viens no otra tirgū darbojas daudz pircēju un pērdevēju (preces un pakalpojumi tiek pārdoti tikai par tirgus līdzsvara cenu. Slepenas vienošanās par ražošanas apjomu un preces cenu ir gandrīz neiespējamas, jo netiek kontrolēta cena);
• Pārdevēji piedāvā identisku produktu tirgū (tirgū patstāvīgi darbojas liels skaits relatīvi mazu uzņēmumu);
• Pircēji ir labi informēti par piedāvātajām precēm un pakalpojumiem tirgū (informāciju nodrošina tirgus un tā ir pieejama visiem tirgus dalībniekiem);
• Pārdevēji var viegli iekļūt tirgū un arī to atstāt (likumdošana nepareds nekādus ierobežojumus šajā procesā).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1146783
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register