Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:582600
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Jau 20. gadsimtā strauji pieauga laika vērtība – cilvēks ikdienā saskārās ar arvien vairāk notikumiem, jauniem pavērsieniem, vairs nebija jāceļo no Rīgas uz Liepāju vairākas dienas, šis attālums kļuva sasniedzams nieka 2 stundās. Slinkums, ziņkārība un apziņa, ka laiks ir viena no retajām lietām uz pasaules, kura nepakļaujas cilvēkam un turpina savu nemainīgo virzību, ir tās īpašības, kas lika attīstīties zinātnei. Cilvēks apzinājās, ka savu dzīves laiku būtiski nevar mainīt, bet var mainīt apkārt notiekošo procesu ilgumu, cenšoties panākt laika pilnvērtīgāku izmantošanu. Mūsdienās demokrātiskā, attīstītā valstī cilvēks nonāk neaptveramu iespēju pasaulē, kur katram pašam jāizvēlas, kur ieguldīt savu laiku. Jāapzinās, ka laika alternatīvās izmaksas nepārtraukti pieaug. Šādam dzīves tempam, kura viens no moto ir – laiks ir nauda, – ir gan savas priekšrocības, gan negatīvās iezīmes.
Pieņemsim, ka Jānis ir kādas vidusskolas talantīgs skolnieks, kurš tikko no kāda mazliet vecāka drauga, kuru sen nebija saticis, uz aicinājumu iedzert tēju un pārrunāt visu to, ko vien sen neredzējušies draugi var pārrunāt, saņēma strupu atbildi: „Ne šodien! Laiks ir nauda!” Jānim ilgi palika prātā šie vārdi, un, ejot uz mājām, viņš centās izprast sava drauga atbildi. Ja laiks ir nauda, tad cik izmaksā tas laiks, ko šodien Jānis ir iecerējis pavadīt, vērojot kārtējo aizraujošo filmu. Tā kā vecāki nepārtraukti liek Jānim mācīties, viņš nolemj, ka viena no iespējām varētu būt izlasīt kādu grāmatu nevis skatīties filmu. Bet par grāmatas lasīšanu viņam arī neviens nemaksās! Tad Jānis pieļauj domu, ka, vienmēr filmas vietā lasot grāmatu, varētu tikt kādā prestižā augstskolā. Bet tur atkal būtu lielāki izdevumi nekā mācoties parastā koledžā. Turpinot studēt, Jānis pabeidz augstskolu ar izcilību un viņam nekavējoties piedāvā darbu kādā uzņēmumā ar mēnešalgu 200 Ls, bet ar iespēju pāris gadu laikā pat ieņemt uzņēmuma direktora amatu ar mēnešalgu 5000 Ls. Beidzot Jānis ir nonācis pie jēdziena nauda. Tagad Jānis domā, kas būtu tad, ja viņš turpinātu skatīties filmas un nonāk pie secinājuma – viņš kļūtu par kādas mazbudžeta filmas operatoru ar ļoti niecīgām izaugsmes iespējām un mēnešalgu 300 Ls.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1154099
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register