Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Mans skatījums uz Latvijas izglītības sistēmas šodienas prakses pedagoģiski filosofiskajiem principiem

     

    Essays2 Pedagogy

2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:158493
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.05.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Kad atceros, kā skolā tiku mācīts un kādiem pedagoģiski filozofiskiem principiem mani pakļāva, sāku aizdomāties, kā es tiem ļāvos vai tieši otrādāk – tos ignorēju. Jāsaka, ka tobrīd es nemanīju, ka pret mani tiek piemēroti kaut kādi pedagoģiski filozofiski principi, taču padomājot dziļāk, šādas tādas iezīmes varu saskatīt un tajās kādu no šiem principiem atpazīt. Varu apgalvot, ka lielāko savu skolas gaitu laiku esmu skolots klasiskajā pieejā, respektīvi, saņēmis no skolotājiem sausas zināšanas un stereotipizētus uzskatus. Taču ne jau visu laiku. Esmu saskāries ar skolotājiem, kas mani mēģinājuši eksistenciāli un progresīvi audzināt, kas ņēmuši vērā manu individualitāti un tā brīža uzskatus, norādot uz pamatvērtībām reālajā dzīvē. Par šādu skolotāju gribētu kļūt arī es, un es ceru, ka par tādu arī veidojos. Par to arī šis stāsts.
Gribētu paanalizēt savas prakses skolas (Rīgas 93. vsk) skolotāju darbu, tātad neizbēgami analizēšu arī sevi, jo jau pusgadu šajā skolā strādāju par informātikas skolotāju.
Principā, šajā skolā skolēnus audzina tā – cik skolotāju, tik metožu. Protams, ka kaut kādas iezīmes jau saglabājas, taču katram skolotājam šī pieeja atšķiras. Runājot ar saviem skolēniem, secinu, ka vecākie skolotāji strādā klasiski, tātad, cenšoties nododot savu pieredzi, vērtības, uzskatus tālāk saviem audzēkņiem. Jaunāko skolotāju vidū šī tendence ir nedaudz savādāka. Jaunie skolotāji, cik esmu novērojis, cenšas strādāt eksistenciāli, vēršoties pret katra bērna personību individuāli. Arī es savās stundās cenšos pamanīt katru bērnu, nevis vispārināti kā demonstrācijā klāstīt savu iecerēto stundas tēmu. Raksturi un temperamenti atšķiras. Gandrīz visās klasēs ir tādi bērni, kas parasti apsēžas beigās, ir klusi un grūti pamanāmi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1206543
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register