Lai mūsdienu pedagoģiskā darbība būtu pēc iespējas veiksmīgāka, audzinātājam ir jāievēro pedagoģiskie principi, pēc kuriem pedagogs vadās savā ikdienas darbā.
Ausma Špona atzīst, ka „principi nosaka rūpīgi pārdomātas pedagoģiskās stratēģijas realizēšanu ilgstošai, mērķtiecīgai cilvēka attīstības sekmēšanai.” Leonards Žukovs uzskata, ka „audzināšanas principi izriet no audzināšanas likumsakarībām un nosaka audzināšanas procesa vispārējo virzienu, galvenās prasības tā saturam, metodikai un organizācijai, prasības attiecībām starp audzināšanas procesa dalībniekiem.” Jo vairāk pedagogs pieturēsies pie šiem principiem, jo sekmīgāka būs šī pedagoga profesionālā darbība. Ir šādi pedagoģijas principi- humanitātes, demokrātisma, individualizācijas, radošas darbības, tautiskuma, tikumiskuma, profesionalitātes, zinātniskuma, sistemātiskuma un mūsdienīguma.…