5. Pēc kāda mākslinieka metiem tika iekārtota Rīgas pilī zāle sūtņu akreditācijai? Kas tajā raksturīgs? Kādā stilā tā iekārtota? Apraksti!
Mākslinieka Anša Cīruļa radītais Rīgas pils Sūtņu akreditācijas zāles interjers ir sabiedriski un mākslinieciski nozīmīgākais stilistiski vienotais interjera ansamblis, ar kuru jaunā Latvijas valsts pirmās neatkarības laikā pieteica savu identitāti. Zāles iekārtojums, kas atbilst tolaik Eiropā aktuālajai nacionālo motīvu stilizācijai saskaņā ar Art Deco modi, ir ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā agrīns šī stilistiskā virziena spilgts paraugs. Zāles interjeram īpašu vērtību piešķir arī fakts, ka tas ir saglabājies un tiek izmantots arī mūsdienās. Rīgas pils Sūtņu akreditācijas zāles interjers bija Anša Cīruļa pirmais lielais interjera ansamblis. Viņš izstrādāja dizainu visai telpai: griestu un sienu gleznojumiem, lampām, mēbelēm un interjera tekstila izstrādājumiem – aizkariem, paklājam un mēbeļu pārvalkiem. Ansis Cīrulis piedalījās arī dizaina realizācijā, veicot daļu griestu un sienu gleznojumu. Mēbelēm ir zemnieciski smagnējas formas, taču tās rotāja smalki rotājumi, kuri bija izpildīti gan kokgriezumu, gan intarsijas tehnikā. Ornamenti atgādina latviešu etnogrāfiskos rakstus, kurus Ansis Cīrulis labi pārzināja, taču savos dizainos viņš etnogrāfiskos rakstus brīvi stilizēja – palielināja, detalizēja, vienkāršoja, un radīja oriģinālas kompozīcijas, kuru stilistikā manāma Art Deco ietekme. Sūtņu akreditācijas mēbeļu komplektā ietilpst arī Cīruļa variācija par etnogrāfisko sēdekli stulpiņu
…