Šobrīd mediju loks Latvijas informācijas telpā ir ļoti plašs, taču to pašu gluži nevarētu teikt par mediju dažādību, ja runājam tieši to mērķu un pastāvētās ideoloģijas kontekstā, šāda iemesla dēļ kā analīzes objekts tika izvēlēts Latvijas Kristīgais radio (turpmāk tekstā- LKR), kurš ar saviem mērķiem, uzdevumu un saturu krasi atšķiras no pārējiem Latvijas medijiem.
LKR ir tas gadījums, kurš simtsprocentīgi atbilst McLuhan apgalvojumam par to, ka „medijs jau pats par sevi ir ziņojums”.11 Par iemeslu tam, kāpēc analīzei tika izvēlēts tieši radio, nevis televīzija, internets vai kāds no drukātajiem medijiem, ir fakts, ka radio ir vienīgais sekundārais, pakārtotais medijs, kas nozīmē, ka tā vēstījumus ir iespējams uztvert pakārtoti kādai citai, primārai darbībai, piemēram, darbam birojā vai braucot pie auto stūres. Tieši šī īpašība nodrošina radio efektivitāti un unikalitāti.22 Tātad analīzē tiks aplūkots LKR saturs, tā dinamika, attīstības virziens, noskaidrojot, kas, kā un kam ir ziņots, kā arī salīdzināts medija saturs ar realitāti.33
Par cik mediju saturs ir mediju ietekmes pamats44, liela nozīme ir tam, kāds ir medija izvirzītais mērķis, kādu tas vēlas sasniegt ar šī satura palīdzību? Atbilde uz šo jautājumu ir sniegta LKR interneta versijā, proti, LKR galvenais mērķis ir palīdzēt izprast Bībeli kā Dieva vēsti cilvēcei un veicināt dažādu kristīgo konfesiju un kristiešu sadarbību, un savā darbībā par vienīgo mērauklu tas uzskata Bībeli, kā Dieva iedvesmotu, nekļūdīgu, autoritatīvu vārdu. LKR kā savu uzdevumu uzskata atzīstot Jēzu Kristu kā Dieva Dēlu un vienīgo Pestītāju, pasludināt Viņa evaņģēliju Latvijas iedzīvotājiem.
…