Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:469251
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Extract

20.gadsimts ar modernisma un vēlāk arī postmodernisma ēru, literāro paradigmu un dzīvesstila maiņu ir īpašs laikposms pasaules vēsturē. Cilvēki šajā laikā izgudrojuši agrāk neiedomājamas lietas, sākot ar lidmašīnu, akvalangu un televizoru, beidzot ar antibiotikām, atombumbu un internetu. Notiek milzīgs tehnoloģiju progress, tiek veicināta patērētāju sabiedrības filozofijas veidošanās, pasaulē valda ja ne apokaliptiskas, tad katrā ziņā ironiski postmoderniskas noskaņas – viss jau ir bijis, viss jau ir pateikts un uzrakstīts, nekas jauns un oriģināls vairs nav iespējams, mākslinieki var tikai atstāstīt, pārveidot, uzlabot, pārdziedāt un pārrakstīt jau esošo. Var būt tikai neomītisms, neoromantisms, postpostmodernisms... Tomēr, laiku pa laikam redzam cilvēkus, kas spējīgi radīt ko nebijušu. 20.gs. sākumā par spožākajām modernisma rakstniecības zvaigznēm tiek uzskatīti F. Kafka, V. Vulfa, M. Prusts, Dž. Džoiss, par oriģināliem sava laika atveidotājiem kļūst E. Hemingvejs, A. Kamī un Ē. M. Remarks, vēlāk atklātībā parādās skanīgās G. Grasa „Skārda bungas”, U. Eko „Rozes vārds” un H. Kortāsara „Klasīšu spēle”. Šie rakstnieki, iespējams, ironizē par jau esošo mākslu un eksistējošo cilvēku, pārfrāzē to, un tomēr rada jaunu un īpašu mākslas darbu. 20.gs. mākslu un īpaši postmodernisma laikmetu, kura aizsākumus daudzviet nosacīti datē ar jau minēto G. Grasa darbu (1959.g.), šķiet neiedomājami raksturot, neminot attiecīgo daiļdarbu intertekstualitāti un neuztverot mitologēmas tajos. Mitologēmas ir nozīmīgs jebkura postmodernisma daiļdarba komponents un, tās apejot, lasītājs zaudē daļu no daiļdarbā ietvertās jēgas. Mitologēma mākslā var parādīties kā no mīta pārņemta tēma, motīvs, tēls, tradīcija un rituāls, to restaurācija un „konkrēts, tēlains un simbolisks realitātes attēlošanas paņēmiens, kas nepieciešams tajos gadījumos, kad realitāte neiekļaujas formāli loģiskās un abstraktās atainošanas rāmjos” 1, kā to, kādu vārdnīcu citējot, minējis filozofs I. Šlāpins. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1119422
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register