Nobeigums
Izvēlētā tēma mūsdienu uzņēmējam ir ļoti aktuāla. Aktuāls ir gan bizness, gan tā vadīšana, gan pats sākums un nišas izvēle. Manuprāt, par tādām tēmam ir jārunā skaļāk un plašāk, jo visa pasaule dzīvo lielākoties pateicoties uzņēmējiem, kas sevi ir ieguldījuši pārējo labklājībai un iespējai dzīvot. Pateicoties uzņēmējiem, mums ir darba vietas, algas, sociālās garantijas, nodokļi, patēriņa preces, un daudz, daudz citas svarīgas lietas.
Niša ir jebkuras uzņēmējdarbības pamats. Kā saka jūrnieki: kā kuģi nosauksi, tā arī tas peldēs. Tā arī šeit, lielākoties biznesa veiksmes stāsts ir nišas pareiza izvēle. Daudzi tērē naudu uz reklāmām, mārketinga speciālistiem, bet gala rezultāta nav, jo nav izvēlēta pareiza niša – darbības joma. Biznesa nišas izvēle ir svarīgs moments, tam vajadzētu lielāku uzmanību pievērst arī izglītības iestādēm, jo par nišas izvēli ir tikai nostāsti un pieredzes stāsti. Pat dotā studiju programma „Uzņēmējdarbība”, kurā divu studiju gadu laikā pat nav dzirdēts jēdziens kā „biznesa niša”.
Es uzskatu, ka šis sīkums, bet tajā pašā brīdī, to var nosaukt par uzņēmējdarbības pamatu, ir jāiznes priekšplānā visās apmācībās un izglītojošajās iestādes kā ne mazsvarīga tēma. Jo, iespējams, liela daļa likvidēto, neuzsākto, bankrotējošo biznesu iemesls ir uzņēmēja nepareiza nišas izvēle.
…