Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:972991
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Extract

Izglītība kā sabiedrības atbalss. No sociālā funkcionālisma viedokļa, izglītība rada sociālo stabilitāti divos veidos, - pirmkārt, saprotot savu vietu izglītības sistēmā, skolēni apgūst savas kultūras galvenās normas, vērtības un paražas, un, otrkārt, izglītības sistēma piedāvā iespēju attīstīt viņu spējas un talantus.1 Skola, kā to norāda arī M. Fuko (Michel Foucault), ir vienkārša disciplināra institūcija. Tā ļauj indivīdam neapjukt informācijas gūzmā un iemāca sistematizēt iegūtās zināšanas.2 (Lee, 2000, 73-86)
Izglītība ir kā sabiedrības atbalss. Tas, kā un ko domā sabiedrība, lielākā vai mazākā mērā tiek implicēts izglītības sistēmā un savā ikdienā mēs to redzam pēc 10-15 gadiem. Piemēram, politiskā režīma maiņa Latvijā 20.gs. 90tajos gados un nestabilitāte, neizpratne un viedokļu dažādība par jauno situāciju valstī, autoresprāt, šobrīd atspoguļojas izglītības sistēmā, kad notiek diskusijas par izglītības kvalitāti un domstarpības rodas starp jaunās un vecās izglītības paradigmas piekritējiem.
Paradigmas jēdziens. Vienkārši runājot, vārds paradigma apzīmē tipisku piemēru vai modeli, kuram ir jāseko vai kas ir jāatkārto. Šo jēdziena konotāciju eksaktajās zinātnēs ieviesa filozofs un vēstures zinātnieks Tomass Kūns (Thomas Kuhn)3 , pamazām tas tika ieviests arī sociālajās un humanitārajās zinātnēs.
Būtībā paradigma ir veids, kādā mēs izprotam situācijas, kā mēs uzdodam jautājumus, veidojam saistības un redzam savu nākotni. Indivīds ir pieradis meklēt lomas, ko spēlēt, meklēt šos piemērus, modeļus, lai saprastu kā eksistēt. Izglītība piedāvā veidu kā domāt, vērot pasauli, risināt problēmas, lai varētu iekļauties sabiedrībā.
Kad notiek šī paradigmas maiņa, cilvēks sāk skatīt lietas no citas perspektīvas, jo akcents tiek likts uz citiem mūsu dzīves aspektiem.4

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register