Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:836059
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.01.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pastāv dažādi izpētes veidi, tomēr labākais kā uzzināt cilvēku domas ir aptauja. Aptaujas laikā intervētājs iegūst atbildes, kuras apstrādājot iegūst informāciju par izpētes objektu. Cilvēki, kuri dod informāciju ir respondenti. Aptauja spēj dot 5 tipu informāciju: faktus, zināšanas, domas, attieksmi un ‘'uzskatu atskaiti’' (behavioral report). Kopumā var izdalīt diva veida aptaujas tipus- intervija un anketēšana. Veicot aptauju ‘'jāiziet cauri’' 14 etapiem:
# Konceptualizācija- pētījuma problēmas, mērķu, uzdevumu, hipotēžu definēšana.
# Shematizācija- izmantojamo procedūru un izlases noteikšana. Šeit jāizvēlas vai pētījums būs vienreizējs (komperatīvs vai monogrāfisks) vai longitudināls. Pastāv 5 veida longitudinālie pētījumi- sociālie experimenti, trenda pētījumi, kohortas pētījumi, paneļa pētījumi, arī psiholoģiskie testi. Katram no tiem ir savi nosacījumi, bet kopumā tie raksturīgi ar to, ka aptauja tiek atkārtota pēc kāda laika posma.
# Instrumentārija sagatavošana- šeit jāizšķiras, kāda veida aptauja tiks veikta- anketēšana vai intervēšana. Jāpievērš uzmanība anketas saturam, tipam, formai (aprakstošs jautājums- aprakstoša atbilde, ‘'termometra skala’' utt.), vārdu (jautājumu) formai, jautājumu kārtībai. Veicot intervēšanu jācenšas ievērot maximāli pieļaujamais intervijas laiks- tiešās (cilvēks pret cilvēku), intervijas maksimāli var ilgt 45 minūtes, telefonintervijas- 20 minūtes. Tāpat būtiska nozīme jāpievērš sociāldemogrāfiskajai daļai. Veidojot anketu svarīgi pievērst uzmanību ‘'atvērto’' un ‘'noslēgto’' jautājumu mijiedarbībai, to saskaņošana ļaus iegūt daudz vairāk informācijas. Lai iegūtu apstiprinājumu tam, ka respondents devis patiesu atbildi, var iekļaut kontroljautājumu. Lai spētu piesaistīt respondenta uzmanību un atsaucību, svarīgi arī sakārtot jautājumus pārskatāmā, loģiskā secībā (anketa). Intervijas gaitu un arī vēlāko atbilžu ‘'nolasīšanu’' paātrinās jautājumu un atbilžu kodēšana.
# Plānošana- tās laikā tiek noteikts kas, kā, kad un kur notiks aptauja.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1179415
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register