-
Portridžas mācību modeļa analīze
Divu cilvēku mīlestībā rodas vēlme dibināt ģimeni un radīt bērniņu. Gaidībās katra māmiņa un tētis jau ir izsapņojuši sava bērniņa izskatu, iztēlojušies, kā ar viņu spēlēsies, kas viņš būs kad izaugs. Savās domās un fantāzijās izspēlējuši dažādas audzināšanas situācijas. Bet tad nāk negaidīts pavērsiens, šis ilgi gaidītais bērniņš nav tāds kā visi. Viņš ir savādāks, viņš ir īpašs. Pasaulē un arī Latvijā ik gadu dzimst bērniņi ar dažāda veida un dažādas pakāpes garīgās attīstības traucējumiem. Tas ir diezgan sāpīgs, garīgi un fiziski grūts periods vecākiem.
ASV Viskonsīnas štata Portidžas pilsētā, šīs problēmas sakarā, ir radusies asociācija, kas ir “agrīnās izglītošanas un audzināšanas sistēma bērniem ar īpašām vajadzībām un viņu ģimenēm [1.]”. 1997.gadā arī Latvijā tika dibināta šāda veida organizācija. Tā ir Latvijas Portidžas mācībsistēmas asociācija. ““Portidža” tulkojumā nozīmē “pārvadāšana, “transportēšana”, kas izsaka Portidžas mācībsistēmas būtību – Portidžas speciālists “pārved” savas zināšanas uz ģimeni [1.]” Šīs asociācijas mērķis ir palīdzēt bērniņiem ar veselības attīstības traucējumiem kļūt par pilntiesīgiem sabiedrības locekļiem, kā arī izmantot savas tiesības iegūt izglītību. Pēc šīs apmācību sistēmas tiek apmācīti bērni, kuriem ir iedzimtības vai kādas slimības rezultātā radušies fiziski un garīgi attīstības traucējumi vecumā no dzimšanas līdz pirmsskolas vecumam. Pamatā programmā tiek iesaistīti vecāki un pārējā ģimene. Manuprāt, mazajam cilvēciņam nav mazsvarīgs tieši tuvinieku atbalsts, optimisms, enerģija un vēlme palīdzēt, saprast. Asociācijas princips ir parādīt vecākiem, ka neatlaidīgi un cītīgi strādājot un veidojot pozitīvu attieksmi pret savu bērnu iespējams panākt lielāku bērna atveseļošanos un attīstīt viņa iemaņas un zināšanas. Ikvienam no šiem bērniņiem ir tiesības iekļauties un iesaistīties savu vienaudžu vidū, būt atzītiem un pieņemtiem. Ar pozitīvo, silto, mīlestības pilno attieksmi Portidža liek saprast, ka katrs garīgi un veselīgi neattīstīts bērniņš ir īpašs un nozīmīgs.
Pēc Portidžas mācībsistēmas tiek apmācīti speciālisti, kas palīdz vecākiem izprast bērna problēmas, parāda kā iemācīt bērnam trūkstošās iemaņas, attīstīt viņa intelektu. Šie speciālisti rīko iknedēļas apmeklējumus ģimenes mājas vizītēs. Ja nepieciešams, ģimenei uz laiku tiek iedotas mācību darbam nepieciešamās specializētās rotaļlietas un materiāli. Kā arī šie speciālisti informē ģimenes kur un kādās institūcijās iespējams saņemt palīdzību un atbalstu, sniedz morālo atbalstu.
Lai spētu realizēt asociācijas programmu, vispirms tiek izvērtētas bērna esošās spējas, prasmes un iemaņas. Programma tiek sastādīta tuvākajiem trīs četriem mēnešiem. Šajā programmā tiek iesaistīta visa ģimene. Portidža akcentē un balstās uz to, ko bērns jau māk. Bērna apmācību pielāgo viņa spējām nevis uzspiež izpildīt standarta mācību modeļus, kas varētu neatbilst viņa attīstībai. Jaunās iemaņas tiek veicinātas ar rotaļu palīdzību, tiek izmantotas specializētas rotaļlietas. Visas šīs apmācības pamatā ir pozitīva attieksme pret bērna nākotnes spējām. Bērns tiek regulāri motivēts un atbalstīts. Bērnam jāļauj darīt pašam.
…
Darbs novērtēts uz "9" ballēm
- Portridžas mācību modeļa analīze
- Rakstura analīze
- Video ierakstu analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Piažē un Vigotska teoriju salīdzinošā analīze
Essays for secondary school1
-
Veselības mācības tēmas "Smēķēšana un tās ietekme uz veselību" iekļaušanas mācību saturā pamatojums
Essays for secondary school5
-
A.Šponas grāmatas "Audzināšanas process teorijā un praksē" pirmās nodaļas analīze
Essays for secondary school4
-
Ē.H.Eriksons "Identitāte. Jaunība un krīze". 7.nodaļas "Rase un paplašinātā identitāte" analīze
Essays for secondary school4
-
Eseja par skolēnu mācību firmām
Essays for secondary school1