Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:828389
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Extract

„Postmodernā pasaule tā ir izvēlēta vai sadomāta”.1 Pītera Grīneveja filmās spilgti atspoguļojas šīs postmodernitātes iezīmes, piemēram, izvēlēts ir stils, kas kļūst par režisora „rokrakstu”, kurš ļauj tā filmas atpazīt starp visiem citiem kino darbiem. P. Grīneveja stils ir vēsturiska materiāla un jauno tehnoloģiju sintēze, kas tā filmas izslēdz ārpus kāda konkrēta laika un padara shematiskas un noslēgtas. Tendence radīt noslēgtības iespaidu P.Grīnevejam atspoguļojas arī kadra ierāmēšanā (piemēram, kadrā notiekošais ir vērojams caur durvīm), tas rada iespaidu, ka kadrs tiek „novietots apskatei” kā nošķirts mirklis, šī nošķirtība veido asociācijas ar eksistenciālisma literatūru kā arī gleznu virkni, kas sarindotas pie kādas izstādes sienām. Šo gleznieciskuma iespaidu rada arī kadra kompozīcija, cilvēku pozas, kas atgādina sastindzinātus ķermeņu rakursus, kuri ir redzami, piemēram, flāmu glezniecībā.
P. Grīnevejs manipulē ar tādu postmodernitātes iezīmi kā „nenoteiktība vai pareizāk: nenoteiktības. Tās ir visu veidu daudznozīmības, pauzes un novirzes, kas iespaido mūsu apziņu un sabiedrību. Nenoteiktības valda pār mūsu rīcību, idejām un interpretācijām, tās veido mūsu pasauli”,2 šīs nenoteiktības neļauj konkretizēt, piemēram, filmā „Arhitekta vēders”( 1987) līdzās pastāv nenosakāma laika apģērba mode, sens izsmalcināts telpu interjers un kopējamais aparāts. Vienreizīgums un neatkārtojamība arhitektūrā kontrastējas ar mūsdienu iespējām, kur lietas var pavairot bez grūtībām, tas izslēdz oriģinalitātes principu- „zaudēta ir oriģinalitāte, vienīgi vēsture, kas pati ir nostaļģiska un retrospektīva, var to rekonstruēt kā ‘autentisku’. Šā notikuma visizteiktākā forma, vismodernākā norise, kas ir attēlota kino, foto un mūsdienu masu medijos, ir tā, kur oriģināla nekad pat nav bijis, jo lietas uzreiz ir tvertas atkarībā no to neierobežotas reprodukcijas iespējas”.3

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1119139
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register