Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:283802
 
Evaluation:
Published: 31.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Otrajā gadījumā kamera tiek izmantota līdzpārdzīvojuma sajūtas radīšanai/pastiprināšanai. Kamera šūpojas un pārvietojas, radot iespaidu, ka tā ir kādam rokās – tas rada sajūtu, ka pats skatītājs iesaistās vērojamos notikumos. To pastiprina kameras fokuss – tiek izmantota nepārtraukta fokusa maiņa – uz dažādiem objektiem vai kā reaģējot uz dažādiem notikumiem, slēdzoties starp priekšplānu un dibenplānu. Līdz ar to kamera kā imitē cilvēka acu uztveri – nespēju nofokusēt visus priekšmetus telpā vienlaicīgi, ar tādu kā cilvēcīgi dinamisku pārslēgšanos no viena objekta un otru. Šī kamera rada sava veida līdzpiedalīšanās efektu – statiskais skatītājs tiek iesaistīts pašos notikumos. Papildus kamera izmanto daudzus tuvplāna fokusus – jo īpaši Justine mīmikas izteiksmes – mīmikas fiksēšana filmas pirmajā daļā ir faktiski stāsta virzītājelements.

Filmas gaitā šīs kameras izmantošanas veidi tiek savā veidā miksēti, lai vēl pastiprinātu iespaidus, piemēram, ļaušana iedzīvoties kustīgajā kamerā, lai pēc tās uzliktu ainu ar „fotogrāfisko” kameru, pastiprinot skatītāja līdzpārdzīvojumu. Šī miksēšana iet paralēlēs arī ar filmas montāžas stilu – būtībā varētu uzskatīt, ka filma ir montēta dinamiski ar atsevišķiem klasiskās montāžas elementiem kā akcentiem.

Šī iespaida pastiprināšanai tiek aktīvi izmantota arī mūzika – tā tiek aktīvi izmantota tieši šīs „fotogrāfiskās” kameras ainās, vēl vairāk pastiprinot ainas majestātiskumu, epohālumu un nenovēršamību – kā operveidīgs prikšnesums, stāvot nepārvaramas varas (depresijas) priekšā.

Rezumējums
„Melanholija” ir uzskatāma par autorkino: tajā nav klasiskās Holivudas stila filmas elementu (kamera, darbīgu un uz mērķi orientētu varoņu esamība, nepārprotams vēstījums, strukturēta un uztverama telpa). Un, lai gan „Melanholijā” nav klasiska sadursme starp galvenā varoņa mērķi un iespējām, tomēr tai varētu piedēvēt drāmas žanra nišu. Būtībā tas ir autorkino – drāma, ar izteiktu misticisma nokrāsu un plašu lauku interpretācijām. „Melanholija” – tā ir stilizēta augstas raudzes depresijas uzvara pār cilvēka prātu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1329172
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register