Pēdējā laikā Latvijā plašas diskusijas sabiedrībā, masu medijos, kā arī valsts institūcijās izraisījis Izglītības un zinātnes ministrijas ierosinājums no 2004. gada 1.septembra ētiku un kristīgo mācību skolu programmās, domājams pirmajās trīs klasēs, ieviest kā obligātu mācību priekšmetu. Pašreizējais Izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis to argumentē ar nepieciešamību šādā veidā mācīt skolēniem morāles un ētikas normas. Arī šī lēmuma neatbalstītājiem ir stipri argumenti, kāpēc šāds likums nebūtu jāpieņem. Līdz šim ticības mācības priekšmets ticis mācīts fakultatīvi, viņuprāt ”ticēt- neticēt” neatkarīgā valstī būtu tāpat kā līdz šim jāatstāj katra paša izvēles ziņā.
Paralēli šī aktuālā jautājuma risināšanai rodas vēl viens jautājums, kāpēc es izvēlējos rakstīt par šo tēmu- kādu lomu vispār mūsu valstī ieņem reliģija? Vēsturiski reliģijai ir bijusi ļoti liela loma valsts pārvaldē, nedaudzās pasaules valstīs šī iezīme ir saglabājusies joprojām. …