Patiesībā pasaulē ir ļoti daudz ētikas kodeksu - gandrīz katrā lielākā valstī, kur PR lauks ir attīstīts. Pasaules prakse rāda arī to, ka lielākās vai mazākās PR kompānijās ir savi, iekšējie ētikas kodeksi.
Pasaulē ir arī daudz sabiedrisko attiecību profesionālo asociāciju ar saviem ētikas kodeksiem. To aptuvenais skaits varētu būt ap 215 organizācijām 72 valstīs ar 150 000 biedriem, un šiem skaitļiem ir tendence pieaugt.
Piemēram, varam minēt divas starptautiskas organizācijas - IPRA (The International Public Relations Association) un ICCO (The International Communications Consultancy Organisation). IPRA ir asociācija fiziskām personām un tās biedriem ir jāievēro veseli trīs ētikas kodeksi Atēnu kodekss, Venēcijas kodekss un pati interesantākā ir Vides aizsardzības komunikāciju harta. Tas ir speciāls kodekss ar 9 apakšpunktiem, kas speciāli paredzēt tiem sabiedrisko attiecību speciālistiem, kas darbojas lauciņā, kurš kaut kādā veidā varētu būt saistīts ar vides apdraudēšanu. Pie pirmajiem diviem kodeksiem mēs vēl atgriezīsimies.
Otra – ICCO – ir sabiedrisko attiecību organizācija kompānijām. Šīs organizācijas biedru ētikas un vispār dalības kodekss ir Stokholmas harta, kas pieņemta 2003. gadā.
…