Pirmkursniekam nonākot akadēmiskajā vidē un tai adaptējoties, jāsaskaras ar vairākiem jauninājumiem, kuri dažkārt var radīt sarežģījumus un problēmas, traucējot pielāgošanās periodam. Studenti bieži nezina, kā radušos sarežģījumus risināt, jo iepriekš nav saskārušies ar šāda veida problēmam. Jo ātrāk studenti iejūtas akadēmiskajā vidē, jo produktīvāk viņi var veikt dažādus darbus. Tas ietver sevī jauno iespēju apzināšanos, apkārtējo cilvēku pieredzes izmantošanu, kā arī sevis identificēšanu ar akadēmisko vidi. Tieši tāpēc ir tik svarīgi meklēt risinājumu problēmām, kuras radušās, uzsākot studijas.
Esejas mērķis ir noskaidrot, ar kādiem sarežģījumiem un problēmām pirmkursnieks saskaras, nonākot akadēmiskajā vidē, un ieteikt noderīgus paņēmienus, kuri varētu šīs radušās problēmas risināt.
Esejā tiek aplūkoti sarežģījumi, kuri radušies tieši mācību procesā laikā, piemēram, lekciju norisē, materiālu un informācijas vākšanas procesā, gatavojoties eksāmeniem, testiem, rakstot dažādus darbus- esejas, referātus, pētnieciskos dabos.…