Saskarsme tiek definēta, kā tiešs vai netiešs kontaktēšanās process, kura mērķis ir ietekmēt partnera uzvedību, emocijas, nostādnes un attieksmes, kā arī aktivitātes pakāpi un darbību. Es šo jēdzienu „saskarsme” konkrēti savā profesijā skaidroju kā spēju komunicēt, mēģināt atrast kopīgu valodu, diskutēt, apspriest abām ieinteresētajām pusēm svarīgus jautājumus, rast uz tiem atbildes, vienoties, spēt pārliecināt par labāko.
Tiek iedalīti vairāki saskarsmes stili: padevīgais, vainotāja, aprēķinātāja, neadekvātais, līdzsvarotais, ar šiem visiem stiliem, kuri piemīt klientiem, ainavu arhitektam nākas sastapties ikdienā, līdz ar to ir jāizvērtē kā ar kuru klientu var veidot sarunu, jo viens ir jūtīgāks, cits agresīvāks, nosodošāks, cits bailīgāks. Saskarsme veidojas no trim pamatsastāvdaļām: saziņas-spēju kontaktēties ar klientiem, darbiniekiem u.c.; uztveres-mēģināt izprast klienta vēlmes, saprast tās un izanalizēt; mijiedarbības-rast kopīgu valodu, saprast vienam otru, to vajadzības, iespējamos rīcības plānus, veidot saskaņu un patiku vienam pret otru. Šie ir trīs galvenie nosacījumi, kuri atbild par saskarsmi.
…