Ir dažādi veidi, kā reflektēt par savu darbu. Es pašrefleksiju realizēju sarunā ar mammu – mana mamma ir skolotāja ar divdesmit gadu pieredzi, kā arī vairākus gadus strādā par sākumskolas skolotāju. Parasti pēc dienas pirmsskolas izglītības grupā, dodoties mājās, es pārdomāju dienas gaitu, domās atgriežoties pie situācijām, kurās es nebiju līdz galam pārliecināts par savas rīcības pareizību. Atnākot mājās, es izstāstu šo situāciju un to, kā tajā rīkojos. Piedāvāju alternatīvas, ko es varēju darīt citādāk, kā arī uzklausu mammas viedokli. Man, jaunajam pedagogam, ir svarīgi apzināties, ka es problēmas risinu pareizi. Protams, ne vienmēr iespējama viena pareiza atbilde uz jautājumu “kā man vajadzēja rīkoties”, tomēr šo situāciju analīze patiesi atvieglo ikdienas darbu, ja nākas piedzīvot līdzīgu situāciju.
Akadēmiskās zināšanas ir tikai daļa no veiksmīgam skolotājam piemītošām kompetencēm, tikpat būtiskas ir sociāli emocionālās prasmes. Skolēniem klasē jājūtas droši – to nodrošina skolotājs, kurš pārvalda savas emocijas un prot veidot sirsnīgas attiecības ar bērniem. Kompetents skolotājs savas darbības uzlabošanai izmanto pašrefleksiju, jo apzinās, cik svarīgi ir mācīties no paša pieļautām kļūdām, lai spētu uzlabot mācību procesu un klases psiholoģisko vidi.
…