Sociālie mediji ir digitālo komunikāciju un informācijas apmaiņas platformas, kuru saknes meklējamas interneta attīstības agrīnajos posmos. Pirmajos 2000. gados parādījās pirmās interaktīvās tīmekļa vietnes, piemēram, MySpace, Friendster un LiveJournal, kas ļāva lietotājiem veidot personiskos profilus, pievienot draugus un dalīties saturā. Šīs platformas radīja pilnīgi jaunu sociālo mijiedarbības modeli, kurā lietotāji bija gan satura patērētāji, gan radītāji.
Vēlāk parādījās globālas platformas, piemēram, Facebook, Twitter, Instagram un TikTok, kas paplašināja sociālo mediju funkcionalitāti un auditoriju. Šīs platformas ne tikai ļāva cilvēkiem sazināties ar draugiem un ģimeni, bet arī kļuva par līdzekli profesionālai komunikācijai, biznesa aktivitātēm, politiskās diskusijās un sabiedriskām kampaņām. Sociālo mediju attīstība veicināja informācijas globalizāciju – idejas, ziņas un kultūras parādības var ātri izplatīties visā pasaulē, radot jaunu globālu komunikācijas tīklu.
…