Ļoti pazīstama situācija gan vairākus gadus atpakaļ, gan arī mūsdienās, ka ģimenēs kā audzināšanas paņēmienu izmanto sodu un atalgojumu. Sodu izmanto, lai likvidētu nevēlamo uzvedību, atalgojumu, manuprāt, – lai pastiprinātu pozitīvu rīcību. Pastāv divējādi uzskati par šiem paņēmieniem – vieni, kuri nosliecas, ka tas ir pozitīvi, otri, kuri domā, ka tā tomēr ir negatīva metode. Turpmākajā darbā mēģināšu ar dažādu psihologu, pedagogu un pētnieku teorijām pierādīt, ka sods un atalgojums ir negatīvs audzināšanas paņēmiens.
Agrāk, manuprāt, izteiktākas bija soda metodes, taču tagad pamazām ienācis arī atalgojums. Tas ir iemesls, kāpēc vairāk literatūru atradu tieši par sodu. …