Stratēģiskā tirgus plānošana tūrismā dažādiem pakalpojumiem un plašiem tirgiem valsts tūrisma organizācijām ir īpaši sarežģīts process. Tas ir tāpēc, ka daudzpusīgie tūrisma produkti un tirgi ir ļoti atšķirīgi, bet tai pašā laikā saglabā lielu konkurenci industrijā. Izaugsmes potenciāls dažos tūrisma tirgos ir stiprāks nekā lēni pieaugošos tirgos. Tādējādi tūrisma galveno tirgu iedalīšanai ir liela nozīme, jo nepieciešams izlemt par labāko tirgus kombināciju (MIX), īpaši apstākļos, kad ārzemju tirgos izmaksas ir augstas un budžets ir ierobežots. Tūrisma organizācijām ir jāmēģina uzlabot šos bremzējošos faktorus, lai attīstītu savus ierobežotos resursus dažādos tirgos un sasniegtu labāko iespējamo rezultātu.
Tūrisma tirgus portfeļa koncepts novērtē relatīvo valsts tūrisma tirgu attīstības rezultātu, iedalot to sešās grupās (mērķa tirgos), piemēram, primārais, sekundārais, terciārais, potenciālais, zemas prioritātes un nabadzīgais (poor) tirgus.