Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:641989
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Telefonaptaujas kā datu iegūšanas metode tiek izmantota salīdzinoši nesen – tā parādījās aptuveni 20. gadsimta otrajā pusē. Īpaši aktuālas tās kļuvušas pēdējo desmit gadu laikā. Telefonaptaujas ir pieskaitāmas pie kvalitatīvo pētījumu metodēm. Lielākoties šī metode tiek pielietota, aptaujājot uzņēmumus un sociālas grupas.
Telefonaptauju pirmā priekšrocība (strenghts) ir aptauju veikšanas ērtums - anketētājiem nav nepieciešams doties pie respondentiem uz mājām (tas ir ļoti laikietilpīgs process), lai iegūtu atbildes uz aptaujas jautājumiem. Šis aptauju veids ir ērts arī no respondentu puses, jo viņi var, neizejot no mājām un nelasot jautājumus, atbildēt uz tiem.
Otrā telefonaptauju priekšrocība ir informācijas kvalitāte. To palīdz nodrošināt datorprogramma, kas vairākus datu sagatavošanas un kontroles posmus veic automātiski. Piemēram, anketās ir iestrādāti nosacījumi, kas nepieļauj kāda jautājuma nejaušu izlaišanu, kļūdīšanos jautājumu pārejās, jautājumu formātam neatbilstošu vērtību ievadīšanu uz vienu un to pašu telefona numuru vai nepiezvanīšanu, kad uz konkrētu dienu un laiku ar respondentu ir norunāta intervija - dators automātiski piedāvā intervētājam telefona numurus no datu bāzes.
Trešā priekšrocība ir tā, ka telefonaptaujas ļauj samazināt pētījuma izmaksas salīdzinot ar tiešajām intervijām (piemēram, tiek ietaupīts papīrs, kas būtu nepieciešams anketu drukāšanai).
Ceturtā priekšrocība ir respondentu sasniedzamība - pa telefonu ir iespējams piezvanīt uz jebkuru valsti, uz jebkuru respondentam ērtu vietu - darbu, mājām vai kādu citu vietu.
Piektā priekšrocība ir laika ietaupīšana - telefonintervijas laiks nedrīkst pārsniegt 10 minūtes (tāpat kā anketēšana “aci pret aci”), taču atšķirībā no citiem interviju veidiem aptaujātājam nav nepieciešams pašam doties pie respondentiem - atliek tikai piezvanīt, rezultātā ietaupot laiku. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1113136
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register