Darba fragments: viens no svarīgākajiem pedagoģiski filozofiskiem principiem ir humanitātes princips. Šis princips nozīmē to, ka katra audzināšanas un mācību gala mērķim jābūt – izaudzināt pilnīgu cilvēku. Cilvēks kā pamatvērtība, kā personība, kuras pamatā ir brīvības, patstāvības un atbildības vienība. Harmoniski attīstīts cilvēks ar izkoptam jūtām, attieksmēm, ar savām vajadzībām, viedokli, prioritātēm un mērķi dzīvē. Teorētiski šo principu jāīsteno tā: sekmēt katra indivīda attīstību, respektēt, cienīt katru cilvēku, viņa vajadzības, individuālas īpatnības, balstīties uz pozitīvo cilvēkā, atbalstīt cilvēka intereses, palīdzēt viņam pilnveidoties, uzskatīt cilvēku par pamatvērtību. To visu jārealizē skolotājam vai audzinātājam audzinot bērnus (skolēnus). Tas ir ļoti grūts darbs, jo teorija ir tikai teorija, bet praksē viss ir pavisam citādāk.