-
Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā - psiholoģijas stundas
Nr. | Chapter | Page. |
Vērotās stundas struktūra un norise | 3 | |
Vērotās stundas analīze | 4 | |
Četru mācību stundu plānojums | 5 | |
Kalendārais plāns. Jūtas un emocijas | 6 | |
1.stundas organizācija laikā un stundas gaitas apraksts | 7 | |
2.stundas organizācija laikā un stundas gaitas apraksts | 8 | |
3.stundas organizācija laikā un stundas gaitas apraksts | 9 | |
4.stundas organizācija laikā un stundas gaitas apraksts | 10 | |
Prakses dienasgrāmata | 11 | |
04.12.2003. | 11 | |
08.01.2004. | 11 | |
09.01.2004. | 12 | |
13.01.2004. | 13 | |
15.01.2004. | 14 | |
Kompetenču dienasgrāmata | 15 | |
Jūtas un emocijas | 30 | |
Jūtu īpatnības | 31 | |
Jūtu veidi | 32 | |
Emocionālo pārdzīvojumu formas | 33 | |
Emociju izpausmes veidi | 34 |
VĒROTĀS STUNDAS ANALĪZE
Stundas struktūrā tika ievērota ierosināšanas, apjēgšanas un refleksijas fāzes. Nodarbība noritēja nepiespiestā gaisotnē, mana klātbūtne neizraisīja domstarpības. Skolēni aktīvi iesaistījās grupu darbā un arī diskusijās brīvi izteica savas domas.
Bija vērojama atšķirība, kā meitenes apspriedās grupā un kā zēni. Meitenes – apspriedās klusām, nopietni apsverot katru domu un izvirzot spēcīgus argumentus. Savukārt zēnu grupā valdīja jautra čalošana un viedokļi, ne mazāk argumentēti kā meitenēm, tika caurvīti ar humoru. Tas man lika pārdomāt par to šauro robežu, kas novilkta starp vecumposmiem. Kur beidzas pusaudžu vecums un sākas jauniešu?! Kāpēc meitenes ir nopietnākas un šķiet nobriedušākas kā puiši šajā vecumā (15 – 16 g. )?!
Grupu darba prezentēšana notika ļoti raiti, meitenes teica vienu savu viedokli un zēni pretī vienu savu. Ja kāds nepiekrita, vai bija ko piebilst notika diskusija. Ļoti spilgti varēja saskatīt atšķirību starp dzimumu viedokļiem, katrs aizstāv savas intereses, bet rezultātā abi dzimumi vēlas vienu un to pašu – attiecības, kas balstītas uz savstarpējo sapratni un uzticību!
Skolotāja bieži rosināja skolēnus uz pārdomām, piemēram, par greizsirdību un tās robežām u.c. Skolēni sprieda par nopietnām lietām no pieaugušo cilvēku skatījuma, un ļoti labi saistīja uzdevumu ar pašu pieredzi no dzīves.
Skolotājai labs kontakts ar bērniem – humors, personības starojums, orientācija uz labo, interese par katru skolēnu atsevišķi un klasi kopumā.
Izmantotās metodes – grupu darbs un prezentācija, sapratu, ka arī stundu norise sēžot aplī veicina to, lai darbotos visi skolēni un nebūtu saspringuma, jo neformāla atmosfēra atbrīvo cilvēkus. Psiholoģija ir tā mācību stunda, kurā var atļauties un pat vajag izmantot šo neformālo pieeju.
ČETRU MĀCĪBU STUNDU PLĀNOJUMS
TĒMA: Jūtas un emocijas.
MĒRĶI:
• Veicināt izpratnes veidošanos par jūtām un emocijām;
• Veicināt prasmi sadarboties;
• Veicināt prasmi uzklausīt citus;
• Attīstīt prasmi veikt pašrefleksiju par savu jūtu un emocionālo reakciju pieredzi;
• Veicināt prasmi analizēt emocionālo reakciju cēloņus un vadīšanas iespējas;
• Veicināt empātijas attīstību.
UZDEVUMI:
1. Mazināt spriedzi pirms jaunās vielas apguves. ( Izmantojot apļa jautājumus. ).
2. Noorganizēt “ Prāta vētru “ – “ Kas tavuprāt ir jūtas?”.
3. Piedāvāt skolēniem darboties ar izdales materiālu – darba lapām.
4. Piedāvāt grupu darbu un izskaidrot uzdevumu.
5. Izdalīt lomu spēles situācijas un izskaidrot, kā tām gatavoties.
6. Rosināt veikt pašrefleksiju.
7. Noskaidrot zināšanu līmeni par tēmu “Jūtas un emocijas “, izmantojot pārbaudes darbu – testu.
METODISKIE MATERIĀLI:
Sakopēti materiāli –
1. Darba lapas – “ Jūtas un emocijas”, “ Emocionālo pārdzīvojumu formas”.
2. Izdales materiāls tabula “ Emocionālie stāvokļi un žestu raksturs”.
3. Izdales materiāls grupu darbam “ Emociju veidi”, situāciju apraksti.
4. Lomu spēles situācijas.
5. Tests.
METODES:
• Aplis
• Dialoģiskā metode
• Grupu darbs
• Lomu spēles
• Prāta vētra.
MĒRĶAUDITORIJA:
Alūksnes vidusskolas 11. klases skolēni. Vecums 16 – 17 gadi.
SAKĀRTOJUMS TELPĀ:
• Aplis
• Grupu darba laikā – vairāki apļi
KALENDĀRAIS PLĀNS
JŪTAS UN EMOCIJAS
…
Prakses atskaite.Viena vērotā stunda un četras vadītas. Vadīto stundu tēma- jūtas un emocijas. Smalks stundu plānojums- kalendārais plāns+stundas plāns+mērķi un uzdevumi.Izmantoto metožu daudzveidība, izdales materiāli un izmantotās teorijas konspekti.Darbs piesātināts ar informāciju!
- Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā
- Aktīvā metodiskā prakse vidusskolā - psiholoģijas stundas
- Vēroto stundu apraksti
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Aktīvā mācību un audzināšanas prakse pirmsskolā
Practice Reports for university20
Evaluated! -
Kvalifikācijas prakse informātikā
Practice Reports for university34
-
Kvalifikācijas prakse sākumskolā
Practice Reports for university68
-
Pirmsskolas izglītības skolotāja kvalifikācijas prakse
Practice Reports for university36
-
Pedagoģiskā prakse
Practice Reports for university5