-
A/S “Latvijas Krājbanka”
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Vides raksturojums | 5 |
1.1. | Kā uzņēmumu un nozari ietekmējusi Latvijas iestāšanas ES | 5 |
1.2. | Sociālās izmaiņas valstī un to loma uzņēmuma attīstībā | 8 |
1.3. | Uzņēmuma iesaistīšana starptautiskajā sadarbībā | 10 |
1.4. | Monetāras un fiskālas politikas ietekme | 12 |
1.5. | Monetārisma teorijas elements banku darbībā | 14 |
1.6. | Valsts iejaukšanas tirgus un uzņēmuma darbībā | 18 |
1.7. | Uzņēmuma piedalīšanas vides aizsardzības pasākumos un to ietekme uz uzņēmumu | 19 |
2. | Vispārēja informācija par uzņēmumu | 20 |
2.1. | Uzņēmējdarbības tiesiska forma, īpašuma forma, darbības vieta | 20 |
2.2. | Uzņēmuma loma Latvijas ekonomikā; nozare, attīstības tendences | 23 |
2.3. | Uzņēmējdarbības vides ietekme uz uzņēmumu | 25 |
2.4. | Uzņēmuma darbības rādītāji | 26 |
2.5. | Saimnieciskās operācijas uzņēmumā | 27 |
2.6. | Neatkarīgā GP pārbaude uzņēmumā, auditora atzinuma raksturojums | 27 |
3. | Uzņēmuma vadība | 28 |
3.1. | Uzņēmuma vadība, struktūra, pārvalde, darbības plānošana | 28 |
3.2. | Lēmumu pieņemšanas metodes uzņēmumā | 33 |
3.3. | Informācijas sistēmas uzņēmumā | 35 |
3.4. | Informācijas apstrādes un analīzes metodes uzņēmumā | 36 |
3.5. | Pielietotās optimizācijas un kalendārās plānošanas metodes uzņēmumā | 36 |
3.6. | Stratēģiskā vadīšana uzņēmumā un tās principi | 37 |
3.7. | Investīciju virzieni, ienesīgums un efektivitāte uzņēmumā | 38 |
3.8. | Uzņēmumā realizēti projekti, projekta vadītāja funkcijas un uzdevumi | 38 |
3.9. | Projektu organizatoriska struktūra, pielietotās projekta metodes un instrumenti | 40 |
3.10. | Iekšējās kontroles sistēma uzņēmumā | 41 |
3.11. | Iekšējās kontroles sistēmas vieta, loma uzņēmuma vadībai | 42 |
3.12. | Kvalitātes novērtēšanas sistēma uzņēmumā | 43 |
3.13. | Kvalitātes sistēmas ietekme uz uzņēmuma darbības rezultātiem | 44 |
4. | Personāla vadība uzņēmumā | 44 |
4.1. | Darba koplīgums un tā ievērošana uzņēmumā | 44 |
4.2. | Darba līguma noslēgšanas un uzskaites kārtība | 44 |
4.3. | Darbinieku pārstāvības tiesības īstenošana uzņēmumā | 46 |
4.4. | Uzņēmumā strādājošo demogrāfiskais raksturojums | 47 |
4.5. | Personāla plānošana, atlase, novērtēšana, virzīšana uzņēmumā | 49 |
4.6. | Personāla motivācijas politika uzņēmumā | 50 |
4.7. | Personāla kvalifikācijas celšanas iespējas uzņēmumā | 51 |
4.8. | Darba samaksas principi un sistēma uzņēmumā | 52 |
5. | Mārketinga politika uzņēmumā | 53 |
5.1. | Mārketinga vide | 53 |
5.2. | Uzņēmuma mārketinga galvenie elementi | 56 |
5.3. | Uzņēmuma tirgus segmenti, mērķa tirgus, galvenie noieta tirgus segmenti | 57 |
5.4. | Produkta pozicionēšana tirgū | 60 |
5.5. | Produktu dzīves cikls, jaunu produktu izstrādāšana un ieviešana tirgū | 60 |
5.6. | Tirgus izpēte, pielietotās metodes, to raksturojums un analīze | 61 |
5.7. | Saskarsmes stratēģija uzņēmumā | 62 |
5.8. | Cenu politika uzņēmumā | 64 |
5.9. | Darbības, projekti sabiedrisko attiecību un reklāmas jomā | 66 |
5.10. | Produkcijas realizācijas kanāli, to izvēles pamatojums | 66 |
6. | Uzņēmuma darbības rādītāji, finansēšanas politika un avoti | 68 |
6.1. | Iekšējie finansēšanas avoti | 68 |
6.2. | Ārējie finansēšanas avoti | 70 |
6.3. | Pārskats par kredītiestāžu - vērtspapīru kontu turētāju pakalpojumiem | 72 |
6.4. | Pārskats par kredītiestādes darbību vērtspapīru sākotnējā un otrreizējā tirgū | 74 |
6.5. | Kredītiestādes sniegtie pārskati FKTK par darījumiem vērtspapīru tirgū | 75 |
6.6. | Uzņēmuma brīvo naudas līdzekļu pārvaldības analīze | 76 |
6.7. | Iespēja piesaistīt kapitālu izmantojot finanšu instrumentus | 77 |
6.8. | Operatīvā, finanšu, kombinētā svira uzņēmumā | 77 |
6.9. | Uzņēmuma aizņemtie līdzekļi, vidēji svērta kapitāla cena | 79 |
6.10. | Nodokļi maksāšana uzņēmumā | 79 |
6.11. | Atvieglojumi Latvijas nodokļu likumos, kurus izmanto uzņēmums | 80 |
Secinājumi | 81 | |
Priekšlikumi | 83 | |
Literatūru saraksts | 84 | |
Pielikumi | 85 | |
1. | A/s “Latvijas Krājbanka” 2004. gada pārskats | 85 |
Latvijas ekonomikā, viena no visstraujāk attīstītākajam nozarēm ir bankas sektors. Mūsdienas dzīvē ar finansu sektoru asociējas ne tikai naudas apgrozījums, modernas ēkas un augstas IT tehnoloģijas, bet arī mobilitāte, drošība un finansu atbalsts gan fiziskām, gan juridiskām personām, sociāliem un biznesa jautājumiem. Cilvēkiem, kuri vēlas attīstīt savus dzīves apstākļus, vai biznesu, un kuriem traucē finansu trūkums, lai nestāt uz vietas, orientējas uz bankas pakalpojumiem. Tas nozīme, ka bankas sektors ne tikai dod valstij lielus ienākumus (nodokļu veidā), bet arī attīsta Latvijas iedzīvotājus, palīdzot viņiem atrisināt finansu jautājumus. Tas mēs varām redzēt pēc statistikas: bankas klientu kļūst vairāk (noguldījumu, norēķinu karšu, attālināto bankas pakalpojumu sektorā); kļūst vairāk cilvēku, kuri piedalās pensiju fondos 2. un 3. līmeņa; kā arī bankas kredīta portfeļi palielinājās (gan patēriņa, gan hipotekāros kredītos).
Lai labāk iepazīties, apskatīt un izpētīt finansu sektoru darbību, kā prakses vietu es izvēlējos a/s “Latvijas Krājbanku”, kura tika dibināta 1924. gadā un ir viena no modernām un attīstītām bankām ar bagātu vēsturi un lielu pieredzi.
Prakses atskaites mērķis ir izpētīt un izanalizēt a/s “Latvijas Krājbankas” vietu un lomu ekonomikā, tās attīstību iepriekšējos gados un attīstības tendences nākotnē. Lai sasniegtu mērķi, darbā tika izvirzīti vairāki uzdevumi – izanalizēt peļņas, ienākumu un izdevumu struktūru, apskatīt personāla politiku, apskatīt vadība politiku, definēt mārketinga pārvaldes vietu un lomu bankas izaugsmē. Izanalizēt kā Latvijas realizētā fiskālā un monetārā politika ietekmē bankas darbību, apskatīt kā iestāšanos Eiropas Savienībā ietekmes bankas attīstību un kā arī apskatīt bankas specifisku, bet reizē daudzsološu pakalpoju - operācijas ar vērtspapīriem.
A/s “Latvijas Krājbankas” misija – “Mēs esam universāla tikla komercbanka, kura sniedz kvalitatīvus, uz modernām tehnoloģijām balstītus pakalpojumus uzņēmumiem un privātpersonām Latvijā un NVS valstu tirgos par cenām, kas adekvātas klientiem pievienotajai vērtībai un riskam.”
2004. gadā “Latvijas Krājbanka” svinēja 80 gadu jubileju. Un kā vienu no prioritātēm 2004. gadā izvirzīja kompleksu privātpersonu apkalpošanu, piedāvājot pēc iespējas plašāka apjoma pakalpojumu grozu, tai skaitā elektroniskas norēķinus un kreditēšanas produktus. Kā arī bankas moto apstiprina bankas stratēģiju. “Latvijas Krājbanka – Tava tuvāka banka.”
Savā līdzšinējā darbībā bankas ir ievērojušas attiecīgo nacionālo likumdošanu valsts atbalsta jomā, t.i., Komercdarbības atbalsta kontroles likumu un citus normatīvos aktus. Līdz ar Latvijas iestāju ES bankām jāievēro arī attiecīgās ES normas. Lai arī Eiropas Savienībā nav neviena regula vai direktīva, kurā būtu noteikts tiešs regulējums attīstības bankas jeb specializētās finansēšanas institūcijas darbības nodalīšanai no bankas sniegtiem komercpakalpojumiem, tomēr no vairākām ES regulām un direktīvām, ņemot vērā katrās bankas darbības specifiku, jārēķinās ar ES normām likumdošanā.
Kā arī sakarā ar ES veselīgo konkurenci nostiprināšanu, 2004. gada novembrī minimālā kapitāla pietiekamības prasība tika samazināta līdz 8 %, tādējādi nodrošināt vienlīdzīgu konkurenci starp vietējām ārvalstu komercbankām.
Runājot par “Latvijas Krājbanku”, attīstības stratēģija 2002. – 2007. g. ir izstrādāta uz 1999. g. apstiprinātā stratēģiska plāna un tā realizācijas rezultātu pamata, ievērojot valsts makroekonomiskā stāvokļa un bankas sektora turpmākās attīstības prognozes. Un apstiprināta 22.11.2002 ar a/s “Latvijas Krājbankas” ārkārtas akcionāru pilnsapulces lēmumu.
Tāpēc pēc Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā “Latvijas Krājbankas” darbība nemainījās. Varu minēt tikai dažādus jaunievedumus ar kuriem “Latvijas Krājbanka” sāk strādāt pēc iestāšanas ES. …
Detalizēts bankas apraksts:uzņēmumu apraksts, uzņēmuma vadīb, marketinga politika,personāla politika, radītāji
- A/S “Latvijas Krājbanka”
- Finansiālās darbības analīze un prakses uzdevuma izpilde
-
Mārketinga plāns SIA "MMM" - specializācija: datoru un biroja tehnikas tirdzniecība
Practice Reports27 Business, Marketing, Advertising, Accounting
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga plāns SIA "MMM" - specializācija: datoru un biroja tehnikas tirdzniecība
Practice Reports for university27
-
Finansiālās darbības analīze un prakses uzdevuma izpilde
Practice Reports for university26
-
Prakse AS "Latvijas Krājbanka"
Practice Reports for university57
-
Prakse IU "Vucen"
Practice Reports for university9
-
Prakses pārskats a/s "Parex banka"
Practice Reports for university33