Secinājumi
1. Drošība ir ārkārtīgi svarīga bērna emocionālajai un sociālajai attīstībai. Ja bērns jūtas droši, viņš var brīvi doties pētīt pasauli un izzināt to. Ir svarīgi, lai bērnībā bērnam izveidotos izjūta, ka pasaule ir droša.
2. Ikviena bērna attīstība norisinās atšķirīgi, reizēm ātrāk, reizēm lēnāk, reizēm negaidīti pēkšņi.
3. Pirmsskolas vecumā intelektuālā attīstība arī izpaužas visos tās veidos, taču tā ir tikai sākuma stadijā: bērnam veidojas priekšstati par ārējo pasauli, attieksme pret cilvēkiem, lietām, parādībām.
4. No 3 gadu vecuma paradas pazimes ari tā saucamo "egocentriskajai runai", kad runa paradas ES.
5. Agrīnās bērnības perioda beigās 3 gadu vecumā veido- jas spējas vispārināt, atrast jaunas asociācijas starp jau zināmo priekšmeta funkciju vai nozīmi un jauno. Bērns sāk fantazēt un variēt, modelēt.
6. Intelektuālo spēju izkopšana, veidojot spējas uz garīgu piepūli un ilgstošu prāta darbību, ir ļoti sarežģīts uzdevums, kurš saistīts psihisko procesu sfēru. (Iļjina 1971).
7. Pirmsskolā rotaļa ir galvenā bērna darbība, no kuras ir atkarīga psihisko procesu – jūtu, domāšanas, atmiņas, gribas, attīstība.
…