Secinājumi
Lai iemācītos lasīt, bērns vispirms apgūst burtus un to skaņu. Katram burtam ir sava skaņa, skaņas liekot kopā veidojas zilbes, vārds un tad jau teikumi, bērns lasa.
Burtu un lasītprasmes apgūšanas ir ļoti sarežģīts process bērnam, tāpēc pedagogam šis apguves process ir jācenšas pielāgot bērna interesēm, lai bērns neizjustu pieaugušo spiedienu apgūt burtus un sākt lasīt. Pedagogam ir jānoskaidro bērnu intereses un caur tām jāvada burtu apguve. Rakstības apguvē bērnā notiek dažādi sarežģīti procesi, kuru rezultātā viņam pirms rakstīšanas ir jāsadzird attiecīgā skaņa, jāspēj tā apzīmēt ar konkrētu burtu vai vārdu, kā arī jāuzraksta pareizā secībā.
Burtu apgūšana ir svarīga, pastāv ļoti daudz veidi kā apgūt burtus, bet, lai to varētu sekmīgi darīt, ir nepieciešams plāns, pēc kā vadīties. Mūsdienās ir novērojams, ka bieži vien pirmsskolas izglītības iestādēs vienā grupā bērni, kuri ir vienā vecumā ir dažādos zināšanu un prasmju līmeņos tāpēc pedagogam nepieciešams plāns pēc kā vadīties, lai spētu pārorientēties. Burtu apgūšana katram bērnam var izpausties savādāk, citam dominē vizuālā, audiālā vai taiktilā uztvere, kas nozīmē, ka bērniem jāpiedāvā daudzveidīga uzskate, kas nozīmē, ka pedagoģiskajā procesā izmantotie paņēmieni, metodes, uzskates līdzekļi tiek izvēlēti atbilstoši bērna uztveres veidam.
Mācību vides iekārtojumam ir liela nozīme veiksmīgai burtu apguvei, mācību vidi iekārto atbilstoši bērnu vecumam, apgūstamajam mācību saturam un izglītības iestādes resursiem, kā arī telpas iekārtojumam ir jābūt fiziski drošam un viegli pārraugāmam. Videi ir jāveicina bērna labsajūta un piederības sajūta grupai, kuras rezultātā bērns spēj atraisīties un brīvi darboties, izteikt savu viedokli, koncentrēties uz noteiktiem uzdevumiem.
…