-
Integrētā prakse pirmsskolā
Kur parasti liek dzimšanas dienas sveces? Ja tortē, tad kāpēc Pele ieradusies bez tortes? Izrādās, ka palaidnīgais kaimiņu Muris ir iekāpis Peles tortē. Pelīte ir nedaudz bēdīga un kautrīgi lūdz bērniem palīdzību. Varbūt bērni var palīdzēt Pelei sagatavot svētku cienastu, ja jau reiz ar to torti tā sanācis.
Pele ir atnesusi līdzi dažādus produktus – sieru, maizi, desu, gurķi, papriku, ābolus, banānus, vīnogas un kivi, ābolu sulu, arī irbulīšus. Bet pelei tik ļoti gribas, lai viņas dzimšanas dienā būtu svecītes. Ko darīt? Kādā veidā visas šīs ēdamās lietas varētu sakārtot tā, lai tās atgādinātu svecītes? Varētu salikt vienu uz otra, bet tas varētu ātri sagāzties, sajukt, un tas neizskatīsies glīti.
Bērni nomazgā rokas, apsien priekšautus, sadalās grupās, izvelkot kartiņas ar atbilstošiem attēliem. Šīs grupas:
Griež augļus;
griež sieru un maizi;
griež dārzeņus.
Sieru un maizi var sagriezt četrstūrīšos, trīsstūrīšos (četrstūra gabaliņus griež pa diognāli), savukārt trīsstūrīšus var sadalīt 2 mazākos trīsstūrīšos.
Bērni sasprauž produktus uz irbulīšiem, dažādi variējot gan formu, gan saderības ziņā. Irbulīšus sasprauž ābolos. Tie patiesi atgādina svecītes, bet pietrūkst liesmiņas. Kuru no produktiem varētu izmantot par liesmiņu? (Sarkanās paprikas gabaliņus).
Zēni sakārto galdus tā, lai visi varētu redzēt viens otru. Vēl palikuši divi darbiņi – jāsaloka salvetes un jāapcukuro glāžu maliņas.
Pastaiga
Skolotāja ierosina Pelei sagādāt pārsteigumu, kas varētu saglabāties visu ziemu; uztaisīt no sniega torti. Bērniem, protams, jāatgādina, ka to nedrīkst ēst, tā būs kā skulptūra. Tortes formu varētu sagatavot skolotāja. Ja tā ir dzimšanas dienas torte, tad tā ir jāizrotā ar svecītēm. Bērni sniegā veido dažādas „sveces”, atceroties, kādas ir veidojuši visas nedēļas garumā iepriekšējās dienās. Ar sniega svecēm izrotā „torti”. Lai sniega torte būtu krāsaina , bērni ar smidzinātāju krāso sniegu ar iepriekš sagatavotu krāsainu ūdeni. Tagad līdz pavasarim varēs vērot, kā mainīsies torte un sveces. Starp sniega svecēm izvieto īstas sveces, aizdedzina. Vēro, kā deg., vai ir vējš. Ja ir vējš, meklē svecēm aizvēju. Varbūt laiks ir pavisam rāmas un sveču liesmiņas deg rāmi un mierīgi.
Kustību rotaļas.
Pašanalīze
Savas kvalifikācijas darba tēmu esmu izvēlējusies „Mūzika pirmskolā – pozitīvu emociju veicinātāja”. Tādēļ šajā nedēļā gribēju nedaudz vairāk iekļaut mūziku un pavērot bērnu emocijas.
Uzskatu, ka tēma „Sveču brīnumi” bija veiksmīgi izvēlēta, jo ne tikai bērni, bet arī pati uzzināju daudz ko jaunu. Bērni darbojās atraisīti un radoši. Manā grupā ir vairāki bērni ar nenoturīgu uzmanību, tāpēc viņiem ir grūtības nosēdēt mierīgi. Ņemot to vērā, centos pēc iespējas rosināt viņus uz aktīvu darbību un daudz izmantoju kustības. Tāpat nodarbības apvienotas ar mūziku, mobilizē tos bērnus, kuri citādi ir diezgan neuzmanīgi. Kopumā ņemot, uzskatu, ka izvirzītos uzdevumus izdevās īstenot. Domāju, ka nodarbības izdevās arī tāpēc, ka tās visas bija virzītas uz katra bērna individuālām izjūtām, nedodot gatavus paraugus. Tas bērnus motivēja patiešām censties.
…
Tēma: Gaismas diena. Dominante: Runas attīstība un rokdarbi Pakārtotie darbības veidi: Daba, matemātika, apkārtne, tēlotājdarbība, mūzika Mērķis: Radīt bērnos interesi un sniegt noteiktu zināšanu apjomu par svecēm un to tapšanu Uzdevumi: 1. Pilnveidot novērošanas un salīdzināšanas prasmes veicot eksperimentus 2. paplašināt un aktivizēt vārdu krājumā vārdus – parafīns, vasks, dakts, linu diegs, aiz-vējš, bezvējš, vēja brāzma. 3. Attīstīt bērnu fonemātisko dzirdi, vingrinot skaņas S saklausīšanā un diferencēšanā vārdos 4. Sekmēt bērnu iztēles un radošās domāšanas attīstību 5. Attīstīt acumēru un sīko muskulatūru darbojoties praktiski 6. Vingrināties orientēties telpā, apgūt virzienus – pa labi, pa kreisi. 7. vairot izprati par ugunsdrošību.
- Integrētā prakse pirmsskolā
- Kvalifikācijas prakse pirmsskolā
- Pedagoģiskā prakse pirmsskolā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Dzīvnieki ap mums (integrētā mācību prakse pirmsskolā)
Practice Reports for university14
-
Integrētā mācību prakse pirmsskolā
Practice Reports for university29
Evaluated! -
Integrētā prakse pirmsskolā
Practice Reports for university13
-
Integrētā prakse pirmsskolā
Practice Reports for university38
-
Integrētā mācību prakse pirmsskolā
Practice Reports for university36