MĒRĶIS:
paplašināt izpratni par izglītības iestāžu vadību dažādu pakāpju un veidu izglītības iestādēs;
pārbaudīt teorētiskajos kursos gūto zināšanu pielietojumu praksē.
UZDEVUMI:
1.Piedalīties ievirzes nodarbībās (praktikumā) un veidot individuālo plānu praktikuma uzdevumu veikšanai.
2.Veikt praktisku pirmās un vienu izvēlētās tēmas aprobāciju kādā no Latvijas vispārizglītojošām skolām.
3.Iesniegt praktikuma materiālus Pedagoģijas nodaļā ne vēlāk kā mēnesi pēc praktikuma beigām.
4.Praktikuma materiāli tiks vērtēti, ja uz tiem būs skolas direktora paraksts un skolas zīmogs.
Sabiedriskā darba dalīšanas procesā ir izveidojušās divas darbinieku grupas:
1. personas, kuras veic tiešos ražošanas uzdevumus, kā arī sociālās un kulturālās funkcijas (izglītības, ārstniecības, kultūras u.c.);
2. personas, kuras veic vadības funkcijas.
Tālākā darba dalīšana un specializācija notiek šo divu grupu ietvaros. Tāpat kā darba dalīšana notiek ražošanā, arī vadošajās sistēmās (vadības vai pārvaldes aparātā) notiek funkciju sadalīšana vai specializācija atsevišķu personu vai grupu starpā.
Notiekot vadīšanas funkciju racionālai sadalīšanai, veidojas dažādas vadības sistēmas: departamenti, daļas, nodaļas, dienesti, centri, atsevišķi izpildītāji u.c.
Dažādie elementi vadības sistēmā savstarpēji savā starpā saistīti ar informatīvām, funkcionālām, pakļautības u.c. attiecībām, veidojot vadības sistēmas struktūru. Struktūra ir vadības sistēmas elementu izvietojums sistēmā, tā raksturo struktūrvienību savstarpējās attiecībās.
Organizāciju un iestāžu vadības struktūras var būt ļoti dažādas, tomēr struktūras sastāvu veido trīs galvenie komponenti vai struktūras bloki:
1)vadības bloks – dienesti un personas, kuras pilda tiešās vadīšanas funkcijas un uzdevumus;
2)štābu bloks – institūcijas vai personas, kuras sniedz konsultācijas, padomus un palīdzību citu dienestu vadītājiem viņu pamatfunkciju izpildē;
3)apkalpojošais bloks – nodrošinošie dienesti, kuri netieši iedarbojas un sekmē pamatfunkciju izpildi.
Veidojot jaunas un pilnveidojot vecās vadības struktūras, jābūt nopietnam šādas darbības pamatojumam un jāievēro noteikta darbības secība.…