Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:279437
 
Evaluation:
Published: 27.10.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Iepazīšanās ar uzņēmumu    5
1.1.  Uzņēmuma izveidošanas vēsture    5
1.2.  Darba drošības, ugunsdzēsības un citi noteikumi uzņēmumā    6
1.3.  Firmas komercdarbības forma    8
1.4.  Amatpersonu funkcionālie pienākumi. Vadības process veikalā    9
2.  Darba laika uzskaite veikalā (uzņēmumā)    15
2.1.  Darba laika jēdziens, darba laika ilgums    15
2.2.  Darba laika uzskaite, uzskaites tabulas aizpildīšanas kārtība    16
3.  Veikala preču sortiments, galveno preču grupu piegādātāji. Preču piegādes līgumi, līgumu saturs    17
3.1.  Preču sortimenta raksturojums uzņēmumā pa veidiem un grupām    17
3.2.  Iepazīšanās ar galveno preču sortimenta piegādātju uzskaitījumu, to raksturošana    18
3.3.  Piegādātāju izvēles tabula pēc ABC metodes    19
3.4.  Piegādes līguma izpēte, to paveidu raksturošana    19
3.5.  Preču kvalitāte    21
4.  Preču un taras atskaišu noformēšana    23
5.  Inventarizācija veikalā    24
5.1.  Inventarizācijas mērķi    24
5.2.  Atbildīgās personas par inventarizācijas organizēšanu, norisi, rezultātu apstrādi    24
6.  Preču pārcenošana, norakstīšana. Preču izpārdošana un cenu pazemināšana    27
6.1.  Preču izpārdošana un cenu pazemināšana    27
6.2.  Preču izpārdošanas akciju organizēšana veikalā    28
7.  Norēķini ar pircējiem par pirkumu, organizācija veikalā ar elektroniskām ierīcēm    30
7.1.  Iepazīšanās ar kasiera pienākumiem veikalā, darba drošības noteikumi darbam ar kases aparātu    30
7.2.  Norēķinu kārtība atbilstoši m/t pamatnoteikumiem    32
7.3.  Kases aparāta aizpildīšana pēc katra „Z” pārskata izdrukas    32
8.  Preču cenu veidošana veikalā    34
8.1.  Veikala cenu politika, cenu veidošanas metodes    34
8.2.  Pārdošanas cenu aprēķini (praktiskie piemēri)    35
  Secinājumi    37
  Izmantotā literatūra    38
Extract

8.1. Veikala cenu politika, cenu noteikšanas metodes.

Katram uzņēmējam viens no svarīgākajiem jautājumiem plānojot un veidojot savu uzņēmējdarbību ir vai tās darbība atmaksāsies un nesīs tam peļņu. Viens no pamatfaktoriem, lai to varētu noteikt un aprēķināt, ir preces cena. Citiem vārdiem - nauda, kādu pircējs ir ar mieru maksāt par preci. Cenai jāatbilst patērētāju vajadzībām, citādi pircēji dos priekšroku konkurentu precei. Preces cena veidojas tirgū no pieprasījuma un piedāvājuma savstarpējās attiecības, bet to iespaido daudz un dažādi faktori. Pareizi jānosaka uzņēmuma cenu veidošanas politika un stratēģija. Parasti uzņēmējs savas preces cenas kalkulāciju uzsāk ar izmaksām, tad pieskaita noteiktu peļņas procentu. Šādi izkalkulēta cena bieži vien nav konkurētspējīga un uzņēmējs var nonākt strupceļā. Lai šāda situācija neizveidotos, uzņēmējam jāizpēta dažādās cenu veidošanās metodes, jāizvēlas cenu politika un stratēģija, ar kuru palīdzību var noteikt konkrētās preces cenu.
Cenu politika – cenu līmeņa un tā iespējamo variantu noteikšana atkarībā no tiem mērķiem un uzdevumiem, kurus firma risina kā īstermiņa, tā arī ilgtermiņa periodā.

Cenu politikas virzieni:
1.Pasīva:
*sekošana līderim;
*izmaksu atlīdzināšana.

2.Aktīva:
*iziešana jaunajā tirgū;
*jaunas preces ieviešana;
*pozīciju aizsardzība;
*ātra izmaksu atlīdzināšana;
*cenas, kas stimulē noietu;
*cenu diskriminācija.


Cenu veidošanas pamatā ir 3 pamatnosacījumi:
• izmaksas
• pieprasījums un piedāvājums
• konkurence

Mazumtirgotāji cenu aprēķināšanā visbiežāk izmanto mazumtirdzniecības uzcenojumu. Pārdošanas cenu aprēķina, pievienojot izmaksām iepriekš noteikto procentu no izmaksām. (uzcenojumu)
Uzcenojums parasti mainās atkarībā no produkta veida, taču tam ir jābūt pietiekami lielam, lai segtu patstāvīgās un mainīgās izmaksas.
Cenām veikalā jābūt konkurētspējīgām ar citu tāda paša profila veikalu cenām. Uzcenojumu katrs uzņēmējs var likt cik viņš lielu vēlas, jo tas nav noteikts nekādā likumā.
PVN ir patēriņa nodoklis, kas tiek iekļauts preces vai pakalpojuma cenā un reāli to samaksā.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register