-
Pārskats par mazumtirdzniecības uzņēmumu
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
1. | Biznesa idejas pamatojums | 4 |
2. | Informācija par uzņēmumu | 5 |
3. | Ar uzņēmējdarbību saistīta dokumentācija | 6 |
4. | Preces apraksts | 7 |
5. | Patērētāji | 8 |
6. | Konkurentu analīze | 9 |
7. | Starta kapitāls | 10 |
8. | Saimnieciskās darbības riski un to mazināšanas pasākumi | 11 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 12 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 13 |
Ievads
Šis prakses pārskats tika veikts, pamatojoties uz SIA „----” vadības informāciju un nepublicētiem materiāliem. Šis ir mazumtirdzniecības uzņēmums, kas nodarbojas gan ar pārtikas, gan ar nepārtikas, gan ar tabakas un alkoholisko, bezalkoholisko dzērienu tirdzniecību.
Prakses mērķis: parādīt mācību procesā iegūto ekonomisko kompetenci un apgūt praktiskās iemaņas, kas ir nepieciešamas uzņēmējdarbības vadītājam pārvaldes, saimnieciskajā, sociālajā, mārketinga, finansu u.tml. sfērās, kā arī iepazīties ar uzņēmējdarbības uzsākšanas pašu procesu.
Lai šis mērķis tiktu sasniegts, tika izvirzīti šādi prakses uzdevumi:
1. Iepazīties ar uzņēmuma biznesa idejas pamatojumu un uzņēmējdarbības vidi.
2. Apskatīt vispārējo informāciju par uzņēmumu, tā darbību.
3. Izvērtēt un izanalizēt uzņēmuma darbību reglamentējošus likumus un normatīvos aktus.
4. Iepazīties ar uzņēmuma piedāvāto preci, tās piegādātājiem.
5. Izvērtēt un izanalizēt preces patērētājus.
6. Veikt uzņēmuma konkurentu analīzi.
7. Iepazīties ar uzņēmējdarbības starta kapitālu.
8. Izvērtēt un izanalizēt saimnieciskās darbības riskus.
SIA „---” nodarbojas mazumtirdzniecības nozarē, kurā ir daudz līdzīgu konkurentu, tāpēc ir interesanti iepazīt šo vidi, un redzēt, kā ir šādam uzņēmumam iekarot savu vietu plašajā tirgus nišā, turklāt dodot savu labumu arī visai sabiedrībai, kā piemēram, jaunas darba vietas.
1. Biznesa idejas pamatojums
Uzņēmējdarbības vide. Uzņēmuma darbība funkcionē noteiktā vidē. Vide nepārtraukti mainās, tāpēc uzņēmumam ir jāseko vides izmaiņām, lai izvairītos no neveiksmēm. Jebkuram uzņēmumam ir jāņem vērā gan iekšējās, gan ārējās vides faktori, jo tie var gan sekmēt, gan kavēt uzņēmuma attīstību. Neviens uzņēmums nevar neņemt vērā valsts ekonomisko un demogrāfisko stāvokli, piegādātāju darbību un klientu vēlmes, tomēr par svarīgāko faktoru ir jāuzskata konkurence, ar kuru jārēķinās jebkuram uzņēmumam. Konkurentu skaits pašreiz ir samērā liels, jo šī biznesa nozare Latvijā ir uzplaukuma stadijā, kā nekā mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība ir viena no lielākajām nozarēm Latvijā, līdz ar to uzņēmumam ir ļoti rūpīgi jāplāno sava tālākā darbība, lai gūtu veiksmīgus rezultātus. Arī pašā x rajonā uzņēmējam ir daudz gan esošo, gan potenciālo konkurentu.
Uzņēmuma misija. Nodrošināt klientus ar kvalitatīvām precēm par konkurētspējīgām cenām. Apgādāt uzņēmuma darbiniekus ar efektīvu un progresējošu darba vidi, līdz ar to radot ciešu un uzticamu saikni starp iekšējo un ārējo uzņēmuma vidi.
Sabiedrības vispārējais mērķis ir tirgus piesātināšana ar produkciju, pakalpojumiem, kas nodrošinātu tās peļņu.
Taču uzņēmumam bija arī īstermiņa mērķi uzņēmējdarbību uzsākot:
• nodibināt un paplašināt mazumtirdzniecības uzņēmumu;
• aprīkot tirdzniecības vietu ar iekārtām un inventāru;
• piesaistīt kvalificētu darbaspēku u.c.
Ilgtermiņa mērķi:
• uzņēmuma pastāvēšanas un darbības laikā nodrošināt atzinību no klientiem;
• stimulēt uzņēmuma darbiniekus, piedāvājot interesantu un radošu darba vidi;
• nodrošināt uzņēmuma tēla atpazīstamību;
• paplašināt uzņēmuma darbības vidi.
Uzņēmēja zināšanas, prasmes un motivācija. Liela loma uzņēmējdarbību uzsākot, kā arī uzņēmuma attīstībā un mērķu izvirzīšanā bija protams paša dibinātāja prasmēm, zināšanām, interesēm un motivācijai. Svarīgas bija viņa zināšanas plānošanā, vadīšanā, darba koordinēšanā, izdevumu kontrolēšanā, mazliet grāmatvedībā, ko dibinātājs ieguva no iepriekšējās šofera darba pieredzes. Arī prasmes nodrošināt materiāltehnisko un citu resursu apgādes plānošanu un to racionālu izmantošanu, izvēlēties un apmācīt personālu un kontrolēt tā pienākumu izpildi, analizēt un novērtēt uzņēmuma darbību, tās rezultātus bija ļoti nozīmīgas.
Kā motivācija uzņēmējdarbību uzsākot bija lielais pārmaiņu laiks Latvijā 90.gados(politiskie, ekonomiskie notikumi) un vēlme nopelnīt.
2. Informācija par uzņēmumu
Uzņēmumam SIA “---” ir jau 11. gadu pieredze mazumtirdzniecības tirgū, un tas ir dibināts 1994. gada aprīlī ar dibinātāja x lēmumu,
Uzņēmums savu darbību koncentrē uz patērētāju tirgu – piedāvājot preces gan vietējiem uzņēmējiem, zemnieku saimniecībām un fiziskām personām. Uzņēmuma darbības virziens ir pārtikas, nepārtikas, tabakas un alkoholisko, bezalkoholisko dzērienu tirdzniecība.
Sabiedrība darbojas uz pilnīga saimnieciskā aprēķina un pašfinansēšanās principa, patstāvīgi nosaka realizējamās produkcijas struktūru un daudzumu.
Uzņēmuma pirmsākumos tam piederēja tikai viens veikals , taču laika gaitā ir atvērušies vēl dažas struktūrvienības. Tādā veidā uzņēmums ir attīstījies un nu jau ir izaudzis, un tanī strādā apmēram 25 darbinieki.
Uzņēmuma galvenās telpas šobrīd atrodas x vietā, kur notiek visas preces saņemšana, glabāšana noliktavās un sadale, kā arī transportēšana pa uzņēmuma struktūrvienībām. Sabiedrībai ir izdevīga atrašanās vieta, kas ir nodrošināta ar sakārtotu infrastruktūru, stāvvietu, un netālu ir arī autobusa pieturvieta.
SIA “---” ir sava patstāvīga bilance, rēķins bankā, zīmogs ar tās nosaukumu. Uzņēmums ir atbildīgs par savām saistībām ar visu savu mantu.
…
Darbā ir aprakstīts biznesa idejas pamatojums, uzņēmuma vispārīgā informācija, patērētāju un konkurentu analīze, starta kapitāls, kā arī riski, ar kuriem saskaras uzņēmums.
- Mazumtirdzniecības organizēšana SIA "Zemniecība"
- Pārskats par mazumtirdzniecības uzņēmumu
- Pārtikas preču mazumtirdzniecības uzņēmums "Mārīte"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Profesionālās prakses pārskats viesnīcu uzņēmējdarbības vadībā
Practice Reports for university22
-
Prakses pārskats SIA "X"
Practice Reports for secondary school20
-
Prakses pārskats par finanšu grāmatvedību
Practice Reports for university30
-
"Parex" banka
Practice Reports for university70
-
Prakses pārskats SIA "Domuss"
Practice Reports for university35