-
Pirmsskolas prakse
2011 - 2015 years
Pašanalīze
Šīs dienas darbošanās ar visāda veida materiāliem pierādīja, ka bērniem ļoti svarīga spēlēšanās. Bērniem bija bagātas emocijas. Visvairāk prieks par savām pagatavotajām mājām bija, kad sāka ar lāčiem pa izveidotajām migām spēlēties. Man žēl tik, ka nebija līdz fotoaparāts, lai bērnu gatavotās migas un viņu spēlēšanos ar tām nofotografētu. Bērnu vēlme darboties bija redzama, jo katrs bija pacenties izveidot savam lācim māju, no visdažādākajiem materiāliem, kas liecina par bērna individualitāti. Bērni ir ļoti atšķirīgi, tāpēc arī viņu izveidotie darbini bija ļoti dažādi. Domāju, ka mana nodarbība izdevās, jo bērniem bija iespēja radoši izpausties un darboties brīvi ar sev izvēlētu materiālu. Bērni, kuri iepriekš nebija redzējuši kādu no piedāvātajiem materiāliem bija iespēja tos iepazīt un padarboties ar tiem.
Ceturtdiena
Tēma –„ Lāča loto”
Mērķis – Attīstīt vērīgumu, salīdzināšanas prasmes
Uzdevumi:
Veicināt bērnu uzmanības attīstību;
Uzskates materiāli – loto ar lāča attēliem, grupā pieejamās mantas, lācis
Dienas gaita un saturs
Dienas gaitā bērniem piedāvāju didaktisko spēli “ Lāča loto”, kurā jāatrod divi vienādi lāci. Šajā dienā darbojamies arī ar citiem didaktiskajiem materiāliem, kuri pieejami grupas telpās. Vienā no spēlēm jāsaliek lācis. Mazajam lācim var izvēlēties sejiņu, krekliņu un pieskaņotas bikses ar
kurpēm, lielajai lāču mammai sejiņu, krekliņu un bikses ar kurpēm atsevišķi. Liekam figūras un darbojamies ar krāsām. Bērni aplūko grāmatas un ik pa laikam uzspēlē manis piedāvātas spēles.
Lai izkustētos pa paklāju ejam un rāpojam kā lāci. Attēlojam lāča rūkšanu.
Izspēlējam spēli- lāci, lāci, celies, nu! Šajā spēlē izvēlas rotaļlietu lāci, kurš atrodas paklāja vidū un bērniem viņš jāiet modināt. Lāci, lāci celies, nu! Tā atkārto vairākas reizes, kamēr lācis iegurdzas. Tad bērniem jābēg atpakaļ mājās, lacis ķer. Tas, kuru lācis noķer kļūst par nākamo lāci.
Skolotāja un bērna sadarbības analīze
Šajā dienā ar bērniem izdevās lieliska sadarbība. Viņi bija ļoti atvērti un spēlēties un darboties griboši. Labprāt lika loto, izspēlēja rotaļas un patstāvīgi spējējas. Iespējam pratu piesaistīt bērnu uzmanību un devu interesantu motivāciju loto salikšanai un citām darbībām.
Piektdiena
Tēma – Draugi slēpjas!
Mērķis –Veicināt krāsu uztveri un gūt priekštatu par apkārtnē dzīvajām būtnēm
Dominante – rotaļa, apkārtne
Uzdevumi:
Sekmēt pamatkrāsu- sarkana, dzeltena, zaļa- atšķiršanu un nosaukumu iegaumēšana;
Veicināt diennakts daļu atšķiršanu;
Iepazīstināt bērnus ar zaķi, kaķi, suni, gaili, tārpu, putniem, vārdu u.c. dzīvniekiem;
Veicināt bērnu sadarbības prasmes;
Attīstīt bērnu uzmanību.
Uzskates materiāli – krāsainas kartiņas ar dažādiem dzīvnieciņu attēliem un krāsu kartiņas
Dienas gaita un saturs
Bērniem piedāvāju pašas gatavotu spēli, kurā bērniem jāpazīst pamatkrāsas…
4. KURSS DARBĀ PIRMSSKOLAS SKOLOTĀJA PEDAGOĢISKĀ PRAKSE APRAKSTĪTS: I.Darbs jaunākajās vecuma grupās (no 1.5-3. gadiem) 1. Pirmā nedēļa. • Izglītības iestādes raksturojums • Iepazīties ar skolotāja un skolotāja palīga atbildības sfērām un pierakstīt tās (var aplūkot amatu aprakstus) • Iepazīties ar dienas kārtību – dienas ritu. (pievienot pielikumā grupiņas dienas ritu) • Iepazīties ar dienas kārtību – nodarbību sarakstu. (pievienot pielikumā grupiņas nodarbību sarakstu) • Piedalīties ārpus nodarbību darbībās ar bērniem skolotāja vadībā, pierakstīt tās. (darbs interešu centros) • Organizēt rotaļu/vingrinājumu artikulācijas aparāta vingrināšanai (pūšanas vingrinājumi) • Vērot kustību rotaļu sporta nodarbībā vai pastaigas laikā • Organizēt un vadīt kulturāli higiēnisko iemaņu apguvi – roku mazgāšanu, ģērbšanās iemaņas • Lasīt pasaku pirms miega 2. Otrā nedēļa. • Darbs grupā pēc pirmsskolas skolotāja darba plāna (tematiskā plāna, pievienot pielikumā nedēļas plānu – skolotāja dienasgrāmatu) • Pastaigas laikā organizēt kustību rotaļu • Organizēt un vadīt rotaļu pirkstiņiem (pirkstiņrotaļa – pirkstu teātri) • Pagatavot kopā ar bērniem rotaļlietu (brīvi pēc izvēles), pārbaudīt to. • Vērot un vadīt, pierakstīt nodarbības – Darbības ar priekšmetiem un Sensoro attīstīšanu • Vērot rīta vingrošanu • Vērot rīta cēlienu – rīta apli 3. Trešā nedēļa. • Vērot un vadīt, pierakstīt nodarbības – iepazīstināšanu ar apkārtni un sabiedriskās dzīves norisēm un runas attīstīšanu • Vadīt rīta vingrošanu • Vērot sporta nodarbību – noskaidrot uzdevumus. Kāds katrā no šiem aktivitāšu veidiem ir galvenais uzdevums. • Izvēlēties vienu bērnu novērošanai. Veikt vienu no piedāvātajiem uzdevumiem, sniegt izvērtējumu • Plānot un vadīt rīta cēlienu (rīta apli) • Vērot pastaigu 4. Ceturtā nedēļa. • Vērot un vadīt, pierakstīt nodarbības – Aplicēšanu, tēlotājdarbību, matemātisko priekšstatu veidošanu • Vadīt sporta nodarbību • Vadīt pastaigu • Vērot mūzikas nodarbību • Pašvērtējums par praksi jaunākajā vecuma grupā II. Darbs vecākajās vecuma grupās (no 3-7gadiem) 5. Piektā nedēļa. • Aplūkot grupas dienas ritu un nodarbību sarakstu (pievienot pielikumā) • Darbs grupā pēc pirmsskolas skolotāja darba plāna (tematiskā plāna, pievienot pielikumā nedēļas plānu – skolotāja dienasgrāmatu) • Vērot ekskursiju – plāns, maršruts, ekskursiju žurnāls (nokopēt pievienot pielikumā) • Saskaņot ar skolotāju ekskursijas vietu nākošajai reizei, kad to vadīs praktikante • Vadīt rīta vingrošanu • Izvēlēties vienu bērnu novērošanai. Veikt vienu no piedāvātajiem uzdevumiem, sniegt izvērtējumu • Vērot kādu pasākumu iestādē, grupiņā (pielikumā scenārijs) • Vērot un vadīt nodarbības – iepazīstināšanu ar dabu, konstruēšanu, literatūru pēc sava sagatavotā konspekta 6. Sestā nedēļa. • Pierakstīt vienas nedēļas pedagoģiskos vērojumus • Vadīt ekskursiju (maršruts, shēma pielikumā) • Vadīt pasākumu (scenāriju pievienot pielikumā) • Vērot un vadīt nodarbības – matemātiku, rokdarbus vai mājturību, veidošana pēc sava sagatavotā konspekta 7. Septītā nedēļa. • Vadīt pedagoģisko procesu atbilstoši skolotāja plānam (pielikumā tematiskais plāns šai nedēļai) • Sadarbības formas darbā ar vecākiem • Pašvērtējums par praksi vecākajā vecuma grupā 8. Astotā nedēļa. Veikt metodiķa vai vadītāja vietnieka izglītības jautājumos novērošanu divas dienas – pienākumi, darba specifika, dokumentācija. 9. Devītā nedēļa. Veikt vadītājas novērošanu divas dienas – pienākumi, darba specifika, dokumentācija.
Nav pievienoti visi pilikumi.
- Novērošanas prakse pirmsskolas un sākumskolas pedagoģijā
- Pirmsskolas prakse
- Prakse pirmsskolas izglītības iestādē "Mežmaliņa"
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university14
-
Pedagoģiskā prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university16
-
Prakse pirmsskolas izglītības iestādē bērniem ar redzes traucējumiem
Practice Reports for university7
-
Prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university62
-
Vērošanas prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university6