-
Pirmsskolas prakse
Nr. | Chapter | Page. |
1.nedēļa -PII Priedīte Pūcīšu grupas bērnu fiziskā, sociālā un psihiskā attīstība | 3 | |
2. nedēļa | 5 | |
3., 4. nedēļa – PEDAGOĢISKAIS PROCESS | 6 | |
3.nedēļas nodarbība ATKĀRTOSIM KRĀSAS! | 9 | |
5.,6. nedēļa | 12 | |
FILMĒTĀ NODARBĪBA | 15 | |
Pedagoģiskās situācijas | 23 | |
Pašanalīze | 25 |
Pašanalīze
Mana prakse norisinājās PII “Priedīte”, vienā no 3 Madonas bērnudārziem. Šo prakses vietu izvēlējos lokācijas dēļ- tuvāk mājām. Bērnudārzs ir liels- aptuveni 200 bērni 10 grupās. Praksi gāju grupā “Pūcītes”, kurā mācās 20 bērni vecumā no 2 līdz 4 gadi.
Prakses laikā izmantoju dažādas mācību metodes- gan atdarināšanu, gan kustību rotaļas, arī muzikālās spēles, ritmizēšanu, didaktiskās spēles u.c. Bērni strādāja gan individuāli, gan grupās. Tā kā pasniedzu deju nodarbības pamatskolā, tad vislabāk man patika ar bērniem kustēties pie mūzikas. Vienmēr līdzi ņēmu mazu tumbiņu, ko var savienot ar telefonu, likām dziesmas un dejojām. Sapratu to, ka bērniem ļoti patīk darboties mūzikas pavadībā.
Pati nestrādāju bērnudārzā, tāpēc man grupiņā bija jāiepazīst bērni, kas man ļoti ātri izdevās. Ar aktīvajiem, komunikablajiem bērniem sadarbība izveidojās jau pirmajās dienās. Ar klusajiem bērniem centos aprunāties par dažādām tēmām, iedrošināt viņus, lai pieņem mani. Kopumā bija tikai viena meitene, ar kuru bija nedaudz grūtāk sadarboties, bet viņa ļoti reti nāca un bērnudārzu. Kopumā sadarbība ar bērniem bija nepārtraukta. Ja nedarbojos kādā brīdī ar bērniem un ļāvu viņiem vienkārši spēlēties, tad neizbēgami kāds tāpat nāca pie manis un uzdeva jautājumus vai stāstīja kaut ko no savas dzīves.
Pozitīvie stimuli, ko izmantoju savā darbā bija dažādi, bet visbiežākais- uzlīmīšu līmēšana uz rociņas. Kopumā labākais stimuls bija bērnu izvēlētās dziesmas klausīšanās. Bērniem ļoti svarīgi, lai viņus pēc padarītā darbiņa uzslavē. Citi paši lūdz, lai pienāku, paskatos, jo vēlas, lai paslavēju, pasaku, cik skaisti, labi padarīts darbiņš. Ar šiem pozitīvajiem stimuliem arī bērni aktīvāk darbojās patstāvīgi.
…
SATURS 1.nedēļa -Pūcīšu grupas bērnu fiziskā, sociālā un psihiskā attīstība 2. nedēļa 3., 4. nedēļa – PEDAGOĢISKAIS PROCESS 3.nedēļas nodarbība ATKĀRTOSIM KRĀSAS! 5.,6. nedēļa FILMĒTĀ NODARBĪBA Pedagoģiskās situācijas Pašanalīze FILMĒTĀ NODARBĪBA Apakštemats: ZIVIS UN CITI ŪDENS DZĪVNIEKI. Dominante: Dabas zinības Pakārtotie mācību priekšmeti: Mūzika, matemātika, mājturība un tehnoloģijas, latviešu valoda Mērķis dienai: Veidot priekšstatu par zivs uzbūvi. Uzdevumi: 1.Paplašināt vārdu krājumu ar vārdu zvīņas, bebrs (psih.att. j.) 2. Mācīties noteikt lielumus. (psih.att.j.) 3. Sekmēt pirkstu muskulatūras attīstību, spiežot makaronus plastilīnā, veidojot no plastilīna mazas bumbiņas. (fiz.att.j.) Darbības veids Pedagoga darbība (motivēšana, saturs, kontrole) Bērna darbība Rīta cēliens Aicinu bērnus sasēsties aplī. Sasveicinamies ar jau zināmo sasveicināšanās pantiņu. Aicinu visus apsēsties, aizvērt actiņas un klausīties dziesmu. Saku, lai ieklausās, par ko dzied dziesmā. Atskaņoju dziesmu “Lielā zive”. Kad dziesma noskanējusi, vaicāju, par ko bija dziesma. Seko papildjautājums- par kādām zivīm bija dziesma (lielām, mazām). Aicinu bērnus parādīt ar rokām lielu un mazu zivi. Izstāstu, ka ūdenī dzīvo arī citi dzīvnieki- kādi- to noskaidrosim spēli “Kas slēpjas maisā”. Izskaidroju bērniem spēles noteikumus- jāvelk no maisa pa vienam dzīvniekam un jānosaka, kur dzīvo šis dzīvnieks- mežā vai ūdenī, tad jānovieto vai nu dīķī, kas ir zila sedziņa, vai mežā, kas ir koks. Aicinu pa vienam veikt spēles uzdevumu. Kad visi bērni atraduši mājvietu dzīvniekiem, vēlreiz kopā nosaucam dzīvniekus, kas dzīvo ūdenī. Aicinu sīkāk apskatīt zivi. Nosaucu zivs ķermeņa daļas, kopā ar bērniem tās atkārtoju. Pastāstu bērniem, ka zivtiņas elpo zem ūdens, tā veidojot virs ūdens burbulīšus. Aicinu bērnus pie galdiem, izmēģināt kā rodās burbulīši. Bērni veic ikrīta sasveicināšanās pantiņu. Nosēžas uz spilventiņiem, aizver actiņas un klausās dziesmu. Kad es vaicāju, par ko bija dziesma, bērni atbild, ka par zivīm. Bērni ar rokām rāda lielu un mazu zivi. Bērni klausās spēles noteikumus. Pēc mana uzaicinājuma nāk pie maisa, velk ārā dzīvnieku un mēģina noteikt, kur dzīvo dzīvnieks- mežā vai ūdenī. Bērniem tas izdodas ļoti labi. Bērni nevar nosaukt dzīvnieka nosaukumu bebrs. Kad visiem dzīvniekiem mājas atrastas, visi kopā saucam dzīvniekus, kas dzīvo ūdenī. Bērni cenšās nosaukt zivs ķermeņa daļas un atbildēt uz maniem jautājumiem. Bērni dodās pie galdiem izmeģināt, kā rodas burbulīši. Rotaļnodarbība (ievada daļa - rīta aplis, galvenā daļa, izskaņa –refleksija) Uz galdiem skolotāja palīgs novietojis katram krūzīti ar ūdeni un salmiņu. Es aicinu bērnus paņemt rokās salmiņu un papūst sev uz rociņas, lai sajustu vējiņu. Pēc tam stāstu un demonstrēju, kā mēs varam izveidot burbuļus- ieliekot salmiņu ūdens krūzē un pūšot. Aicinu bērnus uz aktīvo pauzi- ritmiski dejot pie dziesmas “Lielā zive”. Aicinu pie galdiem. Skolotāja palīgs tur jau salicis darbiņu sagataves ar zivtiņu, kurā saspiests plastilīns. Ar bērniem atkārtojam, kā sauca zivs ķermeņa daļas. Izstāstu un nodemonstrēju bērniem, kā jāveic darbiņš- makaroni kā zvīņas jāsaspiež pa visu zivs ķermeni, pēc tam no plastilīna jāizveido burbulīši, kas iet no zivs mutītes uz augšu. Kamēr bērni veic darbu, vēroju un palīdzu individuāli, kuram nepieciešams. Kad darbiņš pabeigts, aicinu visus papriecāties par saviem darbiem un applaudēt par paveikto. Bērni atkārto manu rādīto piemēru par to, kā veidojas burbulīši. Visiem izdodas veikt šo uzdevumu. Bērni atkārto manis rādītās kustības, ritmiski dejojot pie dziesmas “Lielā zive”. Bērni dodās pie galdiem. Vēro, kā es demonstrēju veicamo darbiņu. Visi centīgi veic darbiņu. Priecājas par saviem darbiņiem, applaudē sev. Pastaiga (vērojumi, darbs dabā, kustību aktivitātes, rotaļas) Aizejam uz pāri ielai esošo lielo laukumu. Priecājamies par saulītes spīdēšanu. Ierosinu bērniem spēlēt spēli “Nākat bērni mājās”. Stāvu tālāk no bērniem un saku : Nākat bērni mājās! Bēni jautā: Bet kā? Un tad es saku: Nākat kā lāči (peldat kā zivis, lecat kā vardes, nākat kā kaķi, lecat kā zaķi utt.). Bērni ar prieku piedalās manis ierosinātajā rotaļā. Pēcpusdienas cēliens Pēc bērnu lūguma, klausamies dziesmu “Lielā zive”, kuru klausījāmies. Izpildam ritmiskos soļus pie dziesmas. Aicinu bērnus pildīt darba lapas, kur jāiekrāso dzīvnieki, kas dzīvo ūdenī. Bērni vēlas dejot, tāpēc lūdz to man, mēs to arī daram. Bērni pilda darba lapas, kur jāizkrāso dzīvnieki, kas dzīvo ūdenī. Pašanalīze: Bērniem uzmanību nedaudz novērsa filmēšana, tāpēc jau sākumā sasveicināšanās pantiņu līdzi skaitīja tikai daļa no bērniem. Ievēroju to, ka dažkārt aicinājumu sāku ar vārdu “Nu”, kas nav pareizi. Turpmāk cenšos aizstāt šo vārdu ar “Lūdzu”. Rotaļa “Kas slēpjas maisā” uz beigām jau palika garlaicīga bērniem, kas jau bija sākumā izspēlējuši to. Jau sāka grozīties, skatīties apkārt. Kopumā sapratu, ka par ilgu rīta aplis, tāpēc bērniem zūd uzmanības noturība. Laikam pārcentos sakarā ar to, ka zināju, šī nodarbība tiks filmēta. Pavisam noteikti šajā dienā bērniem par daudz liku klausīties. Darbojoties tā nešķita, bet noskatoties nodarbību es to sapratu. Bērni grib darīt vairāk praktiski un uzreiz, viņiem šķiet nogurdinoša klausīšanās. Pēc burbuļu pūšanas izkustējāmies pie dziesmas “Lielā zive”, lai nedaudz atgūtu uzmanību un varētu pievērsties nodarbības galvenajam darbiņam. Šķita, ka bērni darbiņus grib veikt pēc iespējas ātrāk. Bet iznākums darbiņiem bija jauks, bērni priecājās, un arī man bija prieks par paveikto!
- Novērošanas prakse pirmsskolas un sākumskolas pedagoģijā
- Pirmsskolas prakse
- Prakse pirmsskolas izglītības iestādē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university14
-
Pedagoģiskā prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university16
-
Prakse pirmsskolas izglītības iestādē bērniem ar redzes traucējumiem
Practice Reports for university7
-
Prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university62
-
Vērošanas prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university6