-
Pirmsskolas skolotāja prakse
TOP 100
Nr. | Chapter | Page. |
LIEPĀJAS UNIVERSITĀTES | 1 | |
PEDAGOĢIJAS UN SOCIĀLĀ DARBA FAKULTĀTE | 1 | |
PIRMSSKOLAS SKOLOTĀJU PRAKSE | 1 | |
Saturs | 2 | |
I. | Individuālā mērķa noteikšana un realizācija praksē | 3 |
II. | Bērnu patstāvīgās darbības apraksts | 8 |
III. | Bērnu organizētās darbības vērojuma apraksts | 13 |
IV. | Izstrādātās vienas tēmas realizācija, balstīta uz bērna mācīšanās stiliem un domāšanas veidiem | 19 |
V. | Pirmsskolas vecuma bērnu darbības plānošana un vadīšana | 26 |
VI. | Bērnu pedagoģiskais un psiholoģiskais raksturojums | 31 |
VII. | Grupas pedagoģiskais un psiholoģiskais pētījums | 35 |
VIII. | Pedagoģiskais vērojums pirmsskolas izglītības iestādē | 41 |
IX. | Prakses dienasgrāmata | 50 |
X. | Konstruktīvs prakses pašvērtējums | 63 |
Literatūru saraksts | 66 | |
Pielikumis | 67 |
2. PAŠVĒRTĒJUMS
Mans mērķis prakses laikā, bija izzināt un veicināt bērna attīstības spējas dažādos aspektos – sociālo, emocionālo, intelektuālo, fizisko, domāšanas attīstībā, ko arī veiksmīgi realizēju, pārliecinoties, ka jebkuras prasmes visefektīvāk attīstīt ir ar rotaļspēļu palīdzību, piemērojot tās atbilstoši vecumam un attīstības līmenim.
Izveidojās lieliska sadarbība ar prakses mentoru, pirmsskolas skolotajām. Visas izrādīja lielu pretimnākšanu, sniedzot padomus, atsauksmes manā darbā.
Strādāju ar bērniem interesantām tēmām, kas viņus labprāt motivēja darboties, iesaistīties un ar interesi izzināt.
Izstrādāju rotaļnodarbības, praktiskas darbības saiknē ar reālo dzīvi un situāciju, kopīgi veicām pētnieciska rakstura uzdevumus un eksperimentus, dodot iespēju izdarīt loģiskus secinājumus, atklāt likumsakarības. Šādi uzdevumi bērniem īpaši patīk.
No mentores iemācījos, kā labāk attīstīt labas prasmes izteikšanos, veicot pašvērtējumu, vērtēt arī citus ar labvēlīgu attieksmi, katras darbošanās noslēgumā veidojot atgriezenisko saiti ar bērniem. Bērni bija ziņkāres pilni, spontāni, konkrēti domātāji, kas ar nepacietību grib iekļauties pieaugušo pasaulē.
Pēc manām domām un pēc prakses mentora atsauksmēm varētu secināt, ka plānotais ir izdevies, veidojot sadarbību ar grupu skolotājām, apkopojot vēroto, darīto, gūto pieredzi un izdarot secinājumus.
Tika izmantotas dažādas metodes, kurās iepazinu bērnus tiešās uztveres ceļā, dabiskos apstākļos, jo veidojās tiešās attiecības starp pētniekiem un objektu, kad uzmanības lokā ir dzīvais process, kad izpētes materiālu gūstam no pirmavota.
Veicot prakses uzdevumus, radās turpināt izvirzīt sev turpmākās pašattīstības perspektīvas:
• novērot, izjautāt izglītojamos par to interesējušiem jautājumiem, vajadzībām un izstrādāt tēmas, iekļaujot visus darbības veidus, mācību priekšmetus, plānot ārpus nodarbību laiku;
• organizējot mācību procesu izmantot daudzveidīgas metodes. Īpašu uzmanību pievērst individuālajam darbam ar izglītojamiem;
• pievērsties bērnu uzmanības noturīguma vingrināšanai, attīstīt zinātkāri. Rosināt un veicināt bērnu emocionālo attieksmi pret apkārtējo pasauli;
• veikt sistemātisku bērnu darbības un attīstības analīzi;
• sadarboties ar iestādes metodiķi, turpināt studēt pedagoģisko literatūru un metodiskos materiālus.
…
I. Individuālā mērķa noteikšana un realizācija praksē 3 II. Bērnu patstāvīgās darbības apraksts 8 III. Bērnu organizētās darbības vērojuma apraksts 13 IV. Izstrādātās vienas tēmas realizācija, balstīta uz bērna mācīšanās stiliem un domāšanas veidiem 19 V. Pirmsskolas vecuma bērnu darbības plānošana un vadīšana 26 VI. Bērnu pedagoģiskais un psiholoģiskais raksturojums 31 VII. Grupas pedagoģiskais un psiholoģiskais pētījums 35 VIII. Pedagoģiskais vērojums pirmsskolas izglītības iestādē 41 IX. Prakses dienasgrāmata 50 X. Konstruktīvs prakses pašvērtējums 63 Literatūru saraksts 66 Pielikumi 67
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas. Pievienots viens pielikums.
- Pedagoģiskā prakse pirmsskolas izglītības iestādē
- Pirmsskolas skolotāja prakse
- Prakse pirmsskolas izglītības iestādē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Integrētā prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university28
-
Pirmsskolas skolotāja prakse
Practice Reports for university38
-
Pirmsskolas izglītības skolotāja kvalifikācijas prakse
Practice Reports for university36
-
Prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university62
-
Vērošanas prakse pirmsskolas izglītības iestādē
Practice Reports for university6