Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:194023
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
  Uzņēmuma apraksts    6
1.1.  Uzņēmuma nosaukums    6
1.2.  Juridiskā adrese    6
1.3.  Juridiskais statuss    6
1.4.  A/S “Hansabanka” dibināšanas vēsture    7
1.5.  Bankas pamatkapitāls    8
1.5.1.  Pamatkapitāla lielums    8
1.5.2.  Akcijas    8
1.5.3.  Akciju nodošna    9
1.5.5.  Pamatkapitāla samazināšana    9
1.6.  Bankas pārvalde un struktūrvienības    10
1.6.1.  Bankas pārvalde    10
1.6.2.  Bankas iekšējā struktūra    15
1.6.2.1.  Iekšējā audita nodaļa    15
1.6.2.2.  Administrācijas daļa    15
1.6.2.3.  Finansu tirgus daļa    16
1.6.2.4.  Uzņēmumu apkalpošanas daļa    16
1.6.2.5.  Klientu apkalpošanas daļa    17
1.6.2.6.  Ekskluzīvās nodaļas, lielo klientu apkalpošanas sistēmas    17
1.6.3.  Grāmatvedības darījumu iekšējās kontroles sistēmas    19
1.6.3.1.  Vispārīgie noteikumi    19
1.6.3.2.  Grāmatvedības kontroles organizācija    20
  A/S “Hansabanka” piedāvātie pakalpojumi    22
2.1.  Kontu atvēršana    22
2.2.  Noguldījumi    24
2.3.  Attālinātie bankas pakalpojumi    26
2.4.  Norēķinu kartes    28
2.5.  Čeki    30
2.6.  Kredītprodukti privātpersonām    30
2.7.  Kredītprodukti juridiskām personām    34
2.8.  Tirdzniecības finansēšanas produkti    35
2.9.  Hansa Pensijas    36
2.10.  Līzings    36
2.11.  Faktorings    37
3. nodaļa  Dokumenti A/S“Hansabanka”    37
3.1.  Dokumentu veidi bankā    37
3.2.  Dokumentu apgrozība bankā    37
3.2.1.  Izejošā korespodence    37
3.2.2.  Ienākošā korespodence    38
3.4.  Lietvedība, lietu nomenklatūra    41
3.4.1.  Lietvedība nodarbojas ar    41
3.4.2.  Lietu nomenklatūra bankā    41
3.4.  Arhīvs    42
3.4.1.  Hansabanka arhīvā glabā    42
3.4.2.  Arhīva pamatuzdevumi    42
3.4.3.  Arhīva funkcijas    42
4.1.  Bankas bilances posteņi, to saturs    44
4.2.  Galvenie grāmatvedības principi    45
4.3.  Gatavojot pārskatus, A/S Hansabanka ievēro šādus pamatprincipus    46
4.4.  Grāmatvedības uzskaites kārtošanas pamatprasības    47
4.5.  Bankas kontu plāns    47
4.5.1.  Saīsinājumi    47
4.5.2.  Grāmatvedības kontu plāns    48
4.5.3.  Bilances kontu sastādīšanas izklāsts    48
5.nodaļa  Bankas ieņēmumi un izdevumi finansu grāmatvedībā    50
5.1.  Operācijas kontu raksturojums    50
5.1.1.  6.grupas konti ir ieņēmumi no saimnieciskās darbības    51
5.1.2.  7.grupas konti ir ieņēmumi no saimnieciskās darbības    52
5.1.3.  8.grupas konti ir dažādu ieņēmumu un izdevumu konti    52
5.2.  Galvenie izdevumu veidi    53
5.2.1.  Procentu izdevumi    53
5.2.2.  Komisijas naudas izdevumi    54
5.2.3.  Administratīvie izdevumi    54
5.2.4.  Ar darbiniekiem saistītie izdevumi    54
5.3.  Galvenie ieņēmumu veidi    54
5.3.1.  procentu ienākumi    54
5.3.2.  Komisijas naudas ieņēmumi    55
5.3.3.  Dividenžu ieņēmumi    55
6.nodaļa  Nodokļu likumdošanas pielietošana iestādē    56
6.1.  Uzņēmuma ienākuma nodokļa uzskaite bankā    56
6.2.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa uzskaite bankā    56
6.3.  Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas    57
6.4.  Nekustamā īpašuma nodokļa administrēšana bankā    57
6.7.  Pievienotās vērtības nodoklis    58
7.nodaļa  A/S “Hansabanka” 2002. gada pārskats    59
7.1.  Gada pārskata sastādīšanas kārtība    59
7.2.  Gada pārskata sastāvdaļas    59
7.3.  Finansu rezultātu analīze    60
7.3.1.  Peļņas un zaudējumu aprēķina analīze    60
7.3.2.  Bilances analīze    62
7.4.  Revidenta ziņojums    64
8.nodaļa  A/S “Hansabanka” darbības prognozes un prioritātes 2003. gadā    67
8.1.  Klientu apkalpošana    67
8.2.  Uzņēmumu apkalpošana    67
8.3.  Banku tehnoloģijas    68
8.4.  Atbalsts sabiedrībai    68
  Secinājumi    69
  Pielikums Nr. 1. Filiāļu tīkls    71
  Pielikums Nr.2. Bankas pārvaldes struktūra    77
Extract

Ievads.


A/S “Hansabanka” ir viena no vadošajām komercbankām Latvijā. Ar katru gadu A/S “Hansabanka” uzlabo savu darbību un pakalpojumu klāstu un līdz ar to 2002.gadā A/S “Hansabanka” jau ir kļuvusi par tirgus līderi Latvijas banku sektorā vairākās komercbanku darbības jomās.
Manas prakses mērķis bija plašāk iepazīties ar A/S “Hansabankas” darbības virzieniem, galvenajiem finansiālās darbības rādītājiem, kā arī ar bankas sniegtajiem pakalpojumiem.
Informācija galvenokārt tika iegūta no Bankas iekšējās datu bāzes. Sīkāka informācija par man interesējošiem jautājumiem guvu no atsaucīgajiem bankas darbiniekiem.
Mācību prakses laikā veicu arī prakses atskaites veidošanu, kurā ietvēru 8 nodaļas:
1) Sīkāka informācija par A/S “Hansabanka”, tās vēsturi un struktūru;
2) Apraksts par piedāvātajiem bankas pakalpojumiem;
3) Dokumentu lietvedība un arhīva pārraudzība;
4) Bankas bilance un kontu plāna izklāsts;
5) Bankas ieņēmumu un izdevumu uzskaite finansu grāmatvedībā
6) Nodokļu likumdošanas pielietošana A/S“Hansabanka”
7) A/S “Hansabanka” 2002.gada pārskata sastādīšanas noteikumi un saturs;
8) A/S“Hansabankas” darbības prognozes 2003.gadam.

Prakses atskaites nobeigumā ir pielikumi kuros ietverta bankas struktūra, bankas pakalpojumu veidlapas un bankas pakalpojumu cenrādis.
Prakses laiku uzskatu par ļoti noderīgu, jo iegūtās teorētiskās zināšanas bija iespējams realizēt praksē.


1.nodaļa.
Uzņēmuma apraksts.

1.1.Uzņēmuma nosaukums.
Akciju sabiedrības nosaukums ir akciju sabiedrība “Hansabanka”
Bankas iepriekšējais nosaukums līdz 1996.gada 24.septembrim bija akciju sabiedrība “Vācijas – Latvijas banka”.
Saīsinātais bankas nosaukums A/S“Hansabanka”.
1.2. Juridiskā adrese.
A/S“Hansabanka”, Kaļķu iela 26
Rīga, LV – 1050, Latvija, tel. +371-7024555, fakss +371-702444
Reģistrēta Latvijas Republikas uzņēmumu reģistrā 14.05.1992. ar numuru 000307476

1.3. Juridiskais statuss.
Banka ir kredītiestāde, kas izveidota kā akciju sabiedrība un veic banku operācijas (darījumus) saskaņā ar Latvijas Bankas izsniegto licenci.
Bankai ir tiesības dibināt uzņēmumus, filiāles (nodaļas), norēķinu grupas, piedalīties citās sabiedrībās, atvērt pārstāvniecības ārvalstīs saskaņā ar statūtiem un Latvijas Republikas likumdošanas aktiem, saņemot Latvijas Bankas atļauju.
Banka ir juridiska persona ar savu zīmogu, nosaukumu un firmas zīmi.
Banka savā darbībā vadās pēc Latvijas Republikas likumiem un Latvijas Bankas normatīviem, kā arī šiem statūtiem.
Bankai pieder kustamais un nekustamais īpašums un finansu resursi. Bankai ir tiesības pārvaldīt un rīkoties ar šo īpašumu.
Banka var iegūt, pārvaldīt un izlietot savu īpašumu atbilstoši saviem mērķiem un saskaņā ar Latvijas Republikas vai tai piederošā īpašuma atrašanās vietas likumdošanas aktiem.
Bankas darbības laiks nav ierobežots.
Banka atbild par savām saistībām ar visu tai piederošo mantu, bet neatbild par akcionāru saistībām. Valsts un banka neatbild viena par otras saistībām.
1.4. A/S “Hansabanka” dibināšanas vēsture.
A/S “Hansabanka” – viena no vadošajām Latvijas komercbankām, ir dibināta 1992. gada 8. maijā kā Vācijas – Latvijas banka. 1996. gada jūnijā Vācijas – Latvijas banka kļuva par Hansabank Grupas uzņēmumu un tās nosaukums tiek nomainīts uz Hansabank – Latvija. Bankas akcionāru maiņa bija pirmais solis starptautiskas bankas izveidošanas virzienā.
Viens no bankas attīstības nozīmīgākajiem posmiem bija Zviedrijas bankas “Swedbank” iesaistīšanās Hansabank Grupā. 1998. gadā “Swedbank”, iegādājoties 48,98% akciju kapitāla, kļuva par Hansabank Grupas stratēģisko investoru, tādejādi paplašinot bankas attīstības perspektīvas. Pašlaik “Swedbank” pieder 60,1% Hansabank Grupas akciju. Savukārt, otrs svarīgākais notikums 1998. gadā bija veiksmīgi īstenotais Hansabank – Latvija un Latviijas Zemes bankas apvienošanās process, kas bankai deva iespēju kļūt par universālu banku ar plašu pakalpojumu klāstu un filiāļu tīklu visā Latvijā.
1999. gada jūnijā bankai tika mainīts nosaukums no Hansabank – Latvija uz Hansabanka. Banka ar savu jauno identitāti un tēlu uzskatāmi parādīja savu vēlmi un gatavību kļūt atvērtiem visiem Latvijas iedzīvotājiem. 1999. gadā Hansabanka bija viena no visdinamiskāk augošajām bankām Latvijā un bankas vissvarīgākais sasniegums bija bankas klientu- privātpersonu – skaita pieaugums un klientu noguldījumu straujais pieaugums, kas apliecināja klientu uzticību bankai.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,99 €
Work pack Nr. 1174419
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register