-
Prakses atskaite Rīgas 2.speciālajā skolā - internātā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Izglītības iestādes darbības stratēģijas izpēte | 4 |
1.1. | Pāreja uz apmācību valsts valodā modeļa izstrādāšana un pilnveidošana | 5 |
1.2. | Skolas vides pārveidošana radot bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem labvēlīgus apstākļus mācībām un sadzīvei | 5 |
1.3. | Arodklašu darbības pilnveidošana un paplašināšana | 6 |
1.4. | Darbs ar jaunajiem pedagogiem | 6 |
2. | Aktuālākās problēmas un to izpildes raksturojums | 7 |
3. | Vēsturiskā izziņa | 9 |
4. | Izglītības iestādes normatīvo dokumentu izpēte un analīze | 11 |
5. | Darba organizācija | 13 |
5.1. | Vadības struktūra | 14 |
5.2. | Metodiskā darba struktūra | 15 |
5.3. | Pedagogu tālāk izglītības iespējas | 16 |
5.4. | Skolotājs | 16 |
5.5. | Darbs ar sociālā riska ģimenēm | 16 |
5.6. | Darbs ar vecākiem | 17 |
5.7. | Skolēnu apmeklētības uzskaite | 17 |
5.9. | Operatīvais plāns | 17 |
6. | Izglītības iestādes aprūpē esošā kontingenta izpēte un analīze | 19 |
6.1. | Informācija par skolas beidzējiem | 19 |
6.2. | Ģimeņu izpēte | 20 |
7. | Perspektīvās attīstības plāns | 26 |
Stundu hospitācija | 29 | |
Pielikums Nr.1 | 37 | |
Pielikums Nr.2 | 38 | |
Pielikums Nr.3 | 39 | |
Pielikums Nr.4 | 40 | |
Pielikums Nr.5 | 41 | |
Pielikums Nr.6 | 42 | |
Pielikums Nr.7 | 43 | |
Pielikums Nr. 8 | 44 |
1. Izglītības iestādes darbības stratēģijas izpēte
2003./2004. mācību gadā kā skolas tēma tika izvirzīta- "Veselīgs dzīves
veids - viens no galvenajiem faktoriem harmoniska bērna attīstībai."
Uzdevumi:
1. Veidot veselīgu vidi skolā, internātā un skolas apkārtnē.
2. Palīdzēt adaptēties skolā bērniem bāreņiem.
3. Pilnveidot skolēnu lasīšanas iemaņas un runas kultūru.
4. Pilnveidot skolotāju profesionālo meistarību un latviešu valodas prasmi.
Šajā mācību gadā skola centās savu dzīvi veidot vadoties no izvirzītajiem skolas uzdevumiem un tēmas. Tika novadīti daudz interesantu pasākumu. Arī internātā dzīve tika organizēta vadoties no skolas tēmas-ievērots dienas režīms, regulāras pastaigas un no rītiem novadītas rīta rosmes. Tāpat skolā notika vairāki sporta pasākumi, kuros dalību ņēma visu klašu un tāpat arī internāta grupas. Bija vairākas veselības-ekskursijas dienas ar mērķi - ekskursija ārpus Rīgas robežām. Šeit īpaši gribētos atzīmēt 5. a klasi, kura ar skolotāju Ī.Harlamovu un tūrisma pulciņa vadītāju I.Purmali devās izbraukuma ekskursijā uz visu dienu, tāpat arī 9.b klasi, kura ar skolotāju B.Saidovu bija ekskursijā uz divām dienām ar nakšņošanu teltīs. Bija vairāki interesanti un audzinoši pasākumi klašu grupās un internātā par tēmām-
a) ievērosim sanitāri higiēnas normas,
b) sports - veselā miesā, vesels gars.
Centās šai mācību gadā ieaudzināt audzēkņos ne tikai to, ka veselīgs dzīves veids ir sportā un aktīvā dzīves veidā, bet arī, ka telpās un skolas apkārtnē ir jābūt tīrībai un kārtībai. Īpaša uzmanība tika pievērsta sanitārajām dienām un tam kā pareizi uzkopt telpas. Ļoti labi šā darba rezultāti parādījās skolas ieplānotajā un novadītajā Spodrības nedēļā. Tāpat kā citos skolas organizētajos pasākumos, arī šajā pasākumā dalību ņēma visas klases. Klasēm objekti tika sadalīti vadoties no skolēnu skaita un fiziskās attīstības. "C" klašu grupas uzkopa savu korpusu, a un b klašu jaunākās grupas uzkopa skolas mācību un internāta korpusu, vidējās grupas - skolas ēdnīcu un skolas jauno korpusu, bet vecākās klases uzkopa skolas teritoriju. Tā kā šajā mācību
gadā skolā pastāvīgi sāka dzīvot bērni bāreņi ,liels darbs tika ieguldīts tāda uzdevuma izpildē, kā bērnu bāreņu adaptācija skolā .Pedagogi savās klašu grupās novadīja audzinošas nodarbības par tēmu- kā palīdzēt bērniem bāreņiem iejusties skolā un klašu kolektīvos. Bērniem pēc stundām tika piedāvāts izvēlēties ņemt dalību dažādos interesantos pulciņos gan skolā, gan BJC "Daugmale". Tika piedāvāti īpaši sestdienās, svētdienās un skolas brīvdienās dažādi teātru, muzeju, koncertu un pasākumu apmeklējumi ārpus skolas teritorijas .Pedagogi savu darba laiku darbā ar internāta bāreņu grupām plānoja vadoties no skolēnu interesēm. Vakaros internātā svinēja kopīgi dzimšanas dienas, citas svētku dienas un arī paši gatavoja interesantus pasākumus, piemēram "Jautro un atjautīgo klubs" u.c. Pedagogi strādājot internātā mācīja bērniem tādas svarīgas lietas, kā apkalpošanas iemaņas, personīgā higiēna, sanitārās normas.
…
Šajā prakses atskaitē analizēts liels daudzums skolas dokumentu, aktu un atskaišu analīzei un izpētei. Kopumā centos katru manās rokās nokļuvušo izpētes materiālu par iestādi izklāstīt un mazliet komentēt no mana redzes viedokļa. Iestādes darbs ir ļoti komplicēts, jo iestāde apvieno mācību iestādi un internātu, kurā uzturas bērni ar speciālājām vajadzībām.
- Pedagoģiskās prakses refleksijas un pašvērtējums
- Prakses atskaite Rīgas 2.speciālajā skolā - internātā
- Prakses dienasgrāmata
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociālpedagoģiskās prakses materiāli - Rīgas 41.vidusskola
Practice Reports for university13
-
Praktiskā psihologa darbs skolā
Practice Reports for university3
-
Prakses dienasgrāmata
Practice Reports for university7
-
Prakses atskaite
Practice Reports for university49
TOP 100 -
Pedagoģiskās prakses apraksts
Practice Reports for university32