Ievads
Profesionālā prakse tika izieta uzņēmumā sabiedrībā ar ierobežotu atbildību (SIA) „X” (atrodas Ludzas rajonā) no 2008.gada 7.augusta līdz 2008.gada 1.septembrim.
Prakses mērķis: nostiprināt iegūtās teorētiskās zināšanas studiju programmas kursa ietvaros, kā arī veidot un attīstīt prasmes noteikt ekonomiskos un tehniskos rādītājus, vadīt ikdienas darījumus, operatīvos darba procesus, nodrošināt materiāltehnisko un citu resursu apgādes plānošanu un racionālu izmantošanu, vadīt personālu, analizēt uzņēmuma vai organizācijas darbību un plānot tās attīstību.
Prakses uzdevumi:
1. Praktiski iepazīties ar uzņēmuma darbības uzsākšanu, organizēšanas un vadīšanas principiem mikro un makrovidē.
2. Attīstīt praktiskas iemaņas uzņēmuma darbības rādītāju analīzē, plānošanā un plānu izpildes kontrolē.
3. Veikt mācību pētniecisko darbu. Vākt materiālus diplomdarbam.
4. Pamatojoties uz uzņēmuma darbības analīzes materiāliem, izstrādāt priekšlikumus tā efektivitātes kāpināšanai un vadības pilnveidošanai.
1.BIZNESA IDEJAS PAMATOJUMS
Biznesa ideja radās 2006.gadā, kad uzņēmuma dibinātājs Jānis Ziediņš nopirka telpas Saules pagastā Ludzas rajonā un nolēma tur atvērt kafejnīcu un pārtikas un sadzīves preču veikalu. Šī ideja radās jo pagastā nebija tāda veikala, kur varētu nopirkt visu nepieciešamo. Šī uzņēmējdarbības niša Saules pagastā bija brīva.
Kopš 2006.gada SIA „X” ir vienīgais tāda veida veikals Saules pagastā un šajā laikā ir ieņēmis savu stabilu vietu sava pagasta pārtikas tirdzniecības tirgū.
SIA „X” atšķiras ar to, ka katrs pircējs vienā veikalā var iegādāties gan visus uzturā lietojamos pārtikas produktus, gan naglas un dārza inventāru, gan arī lopbarību. Veikala telpas atrodas pagasta centrā, netālu no autobusu pieturas, līdz ar to arī lauku iedzīvotājiem ir ērta piekļūšana šim veikalam.
Tā kā pagasta iedzīvotāju dzīves līmenis un arī pirktspēja ir samērā zema, tad liela nozīme ir veikala cenu politikai.
Veidojot uzņēmumu, par mērķi tika likts īstenot efektīvu uzņēmējdarbību, nodrošinot sabiedrībai stabilu vietu Saules pārtikas preču tirgū, kā arī nodrošināt dibinātāja materiālo, sociālo un kultūras vajadzību apmierināšanu.
…