-
Prakses atskaite
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Vispārēja informācija par SIA „A Aptieka 36” | 5 |
2. | Mārketinga komplekss | 7 |
2.1. | Produktu politika | 7 |
2.2. | Cenu politika | 8 |
2.3. | SIA „A Aptieka 36” atrašanās vieta | 10 |
2.4. | Mārketinga komunikācijas | 11 |
3. | Mārketinga vide | 12 |
3.1. | SIA „A Aptieka 36” iekšējā vide | 12 |
3.2. | Mikrovides faktori SIA „A Aptieka 36” | 13 |
3.3. | Makrovides faktori SIA „A Aptieka 36” | 13 |
4. | Darbs ar klientiem SIA „A Aptieka 36” | 15 |
4.1. | Klientu apkalpošana | 15 |
4.2. | Ieteikumi darbā ar klientiem | 16 |
5. | Klientu aptauja | 17 |
5.1. | Aptaujas rezultāti SIA „A Aptieka 36” | 17 |
5.2. | Priekšlikumi jaunu klientu piesaistīšanai | 22 |
6. | Tirgus segmentēšana SIA „A Aptieka 36” | 23 |
6.1. | Klientu segmentācija | 23 |
6.2. | Tirgus stratēģija | 24 |
6.3. | Jauna tirgus segmenta analīze | 25 |
7. | Konkurentu analīze | 26 |
7.1. | Konkurences situācija SIA „A Aptieka 36” | 26 |
7.2. | SIA „A Aptieka 36” tiešie konkurenti | 26 |
7.3. | Konkurentu cenu līmenis | 27 |
Secinājumi | 28 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 29 |
Lai pieņemtu lēmumu par produktu politiku, jāzina ar kādiem produktiem uzņēmums darbojas vai ar kādiem vajadzētu darboties, jo katram no tiem ir atšķirīgs pircējs, nepieciešamo investīciju apjoms, ir atšķirīgs naudas aprites ilgums un riska pakāpe. „ Sliktu produktu izveidošanai un pārdošanai nepieciešamas lielākas izmaksas nekā labu produktu izveidošanai un pārdošanai.” ( Kotlers, 2003, 156).
Produkts ir viss, kas radīts darba rezultātā, var apmierināt patērētāju vajadzības un tiek piedāvāts tirgū.
Aptieka piedāvā plašu medikamentu klāstu, protams, ka visus produktus nav iespējams uzskaitīt.
Zāļu klasifikācijas kārtība (izdoti saskaņā ar Farmācijas likuma 5. panta 10. punktu un 10. panta 13. punktu, MK noteikumi Nr. 885, Rīgā 2005. gada 22. novembrī). Noteikumi nosaka zāļu (izņemot veterinārās zāles) klasifikācijas kārtību. Zāļu valsts aģentūra, pieņemot lēmumu par zāļu reģistrāciju (pārreģistrāciju), vienlaikus nosaka arī zāļu piederību šādām klasifikācijas grupām:
Recepšu zāles – lietošanai nepieciešams ārstniecības personas rakstiski noformēts norādījums;
Bezrecepšu zāles – var lietot bez ārstniecības personas rakstiska norādījuma;
Aptieka piedāvā Klientu Karti, kura ir SIA „A Aptiekas” klientu lojalitātes programma. Visas tiesības uz A Aptieku klientu lojalitātes programmu pieder SIA „A Aptiekas”, reģ.Nr. 40003723815, Ulbrokas iela 23, Rīga, Latvija. Jebkurā „A Aptiekā” var saņemt „A Aptieku” Klienta Kartes pieteikuma anketu un Klientu Kartes lietošanas noteikumus. Saņemtā anketa jāaizpilda, jādatē un jāparaksta. Aizpildītā pieteikuma anketa jānodod jebkurā „A Aptiekā”, kur farmaceits izsniegs Klienta Karti. Karti var sākt lietot uzreiz pēc tās saņemšanas. „A Aptiekas” Klientu Karte ir SIA „A Aptiekas” īpašums. Klienta Karte tiek reģistrēta iesniegumu parakstījušai personai ar tās norādāmo vārdu, uzvārdu, vecumu, pasta adresi, e-pastu un telefona numuru. Klientu Kartes atlaide neattiecas uz bezrecepšu medikamentiem, maksājumiem ar pārskaitījumu un uz pirkumiem, par kuru pilns vai daļējs norēķins notiek ar dāvanu karti.
Uzrādot Klienta Karti pirms pirkuma veikšanas, Klienta Kartes lietotājs ir tiesīgs saņemt atlaidi pirkumam. Atlaide noteikta 6% apmērā no:
Recepšu medikamentu cenas,
Valsts kompensēto medikamentu cenas,
Privāto apdrošināšanas sabiedrību kompensēto medikamentu cenas.
Uzņēmumam šīs kartes atlaide nekādu peļņu nenes, ieguvums ir tikai klientiem, tādējādi piesaistot klientus. SIA „A Aptiekas” ir vienīgā aptieka, kura piedāvā šādu atlaižu sistēmu. Šajā aptiekā katru mēnesi tiek izsniegtas apmēram 40 jaunas Klientu Kartes.
„Uzņēmums bez maksas piedāvā produktus, par kuriem klienti būtu gatavi maksāt.” (Kotlers, 2004, 67).…
Ievads 3 1. Vispārēja informācija par SIA „A Aptieka 36” 5 2. Mārketinga komplekss 7 2.1. Produktu politika 7 2.2. Cenu politika 8 2.3. SIA „A Aptieka 36” atrašanās vieta 10 2.4. Mārketinga komunikācijas 11 3. Mārketinga vide 12 3.1. SIA „A Aptieka 36” iekšējā vide 12 3.2. Mikrovides faktori SIA „A Aptieka 36” 13 3.3. Makrovides faktori SIA „A Aptieka 36” 13 4. Darbs ar klientiem SIA „A Aptieka 36” 15 4.1. Klientu apkalpošana 15 4.2. Ieteikumi darbā ar klientiem 16 5. Klientu aptauja 17 5.1. Aptaujas rezultāti SIA „A Aptieka 36” 17 5.2. Priekšlikumi jaunu klientu piesaistīšanai 22 6. Tirgus segmentēšana SIA „A Aptieka 36” 23 6.1. Klientu segmentācija 23 6.2. Tirgus stratēģija 24 6.3. Jauna tirgus segmenta analīze 25 7. Konkurentu analīze 26 7.1. Konkurences situācija SIA „A Aptieka 36” 26 7.2. SIA „A Aptieka 36” tiešie konkurenti 26 7.3. Konkurentu cenu līmenis 27 Secinājumi 28 Izmantotās literatūras un avotu saraksts 29 Pielikumi 30 SIA „A APTIEKA” ir Igaunijas aptieku tīkls. Latvijā kopumā ir 54 aptieku filiāles. To sadarbības partneris ir „Aptiekas un Partneri” un zāļu piegādātājs ir „Magnum Medical” pārstāvis Latvijā. SIA „A Aptiekas” galvenais uzņēmējdarbības veids ir medikamentu pārdošana. „Aptiekas un Partneri” darbības mērķis ir dot iespēju aptiekām – partneriem palielināt to darbības ienākumus sadarbojoties ar vairākiem lieltirgotājiem un ražotājiem, kā arī izmanto organizācijas budžeta apmaksātus apmācības kursus un datorprogrammas. Ar „Aptiekas un Partneri” sadarbojas 144 aptiekas un tā pārstāv 14% no Latvijas farmācijas tirgus. „Aptiekas un Partneri” sadarbojas ar 47 ražotājfirmām. „Magnum Medical” – darbības veids ir farmakoloģisko līdzekļu un preparātu realizācija un iegāde; vairumtirdzniecība ar zālēm, drogām, ķimikālijām, ārstniecības un medicīniskās diagnostikas līdzekļiem; pārsienamo materiālu un citu aptiekas sortimenta preču iegāde un tirdzniecība. SIA „A Aptieka 36” Aizputes filiāle darbojas no 2003. gada februāra. Aptieka ir slēgta tipa un atrodas Aizputes poliklīnikā. SIA – sabiedrība ar ierobežotu atbildību. Tās pamatkapitālu veido dalībnieku ieguldītais īpašums – kapitāla daļas. SIA „A Aptieka 36” strādā 3 darbinieki – vadītāja (farmaceits) un divas farmaceita asistentes (skat.1.attēlu). Darbiniekiem ir atbilstoša augstākā farmaceita un farmaceita asistenta izglītība. LR Profesiju Standarts - Farmaceita asistentam, kurš strādā aptiekā, jābūt reģistrētam Farmaceita un Farmaceita asistentu reģistrā. Farmaceita asistents ir veselības aprūpes speciālists, kurš aptiekās strādā farmaceita uzraudzībā, veic zāļu, veselības aprūpei vai ķermeņa kopšanai lietojamo preču izsniegšanu, gatavo zāles pēc individuālajām ārstu receptēm un ārstniecības iestāžu rakstveida pieprasījumiem. LR Profesiju Klasifikators Nr. 322801. Farmaceits ir vecākais veselības aprūpes speciālists, kurš var strādāt aptiekā, zāļu lieltirgotavā, zāļu ražošanas uzņēmumā, dažāda profila laboratorijās, zinātniskās pētniecības iestādēs, farmaceitiskās jomas likumdošanas, uzraudzības un kontroles institūcijās, veicot zāļu gatavošanu, standartizāciju, kontroli, uzglabāšanu un izplatīšanu farmaceitiskās darbības uzņēmumos, kā arī informācijas un konsultatīvo darbību farmācijas jomā. LR Profesijas Klasifikators Nr. 222401.
- Kvalifikācijas prakses atskaite
- Kvalifikācijas prakses atskaite
- Prakses atskaite
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kvalifikācijas prakses atskaite
Practice Reports for university4
-
Kvalifikācijas prakses atskaite
Practice Reports for university13
-
Prakses atskaite finanšu analīzē AS "L&T Hoetika"
Practice Reports for university30
-
Profesionālās prakses atskaite
Practice Reports for university29
-
Prakses atskaite izdevniecības uzņēmumā
Practice Reports for university34